کد خبر: 257175
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

آمریکا در نزدیکی اوکیناوای ژاپن رزمایش موشکی برگزار می‌کند

یک روزنامه ژاپنی امروز (پنج‌شنبه) نوشت: ارتش آمریکا سال جدید میلادی نخستین رزمایش موشک ضد کشتی این کشور را در نزدیکی جزیره اوکیناوای ژاپن برگزار خواهد کرد.

آمریکا در نزدیکی اوکیناوای ژاپن رزمایش موشکی برگزار می‌کند
کد خبر: 257175
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه "سانکی شیمبون" ژاپن امروز نوشت، ارتش آمریکا به ژاپن اعلام کرده در نظر دارد در طول سال جاری میلادی موشک‌های سطح به دریا را به اوکیناوا منتقل کند تا رزمایش موشکی برگزار کند. این رزمایش با هدف خنثی کردن هر گونه حمله احتمالی از سوی چین و دفع موشک‌های سطح به دریای چین برگزار می‌شود.

به گزارش رویترز، در سال‌های اخیر ناوهای چینی به طور مکرر در آب‌های نزدیک اوکیناوا پایگاهی که بیشتر سربازان آمریکایی در ژاپن در آنجا حضور دارند، رفت و آمد می‌کنند.

کارشناسان بر این باورند، افزایش فعالیت‌های دریانوردی چین مرحله نخست برنامه این کشور برای کنترل بر آب‌های نزدیک به جزایری است که اوکیناوا، تایوان و فیلیپین را به هم ربط می‌دهند تا در مرحله بعد بتواند دایره نفوذ و تسلط خود را بیشتر کند.

برخی تحلیل گران نیز معتقدند، پکن به دنبال پایان بخشیدن به حاکمیت نظامی آمریکا در غرب پاسیفیک است. با این حال ساخت و سازهای نظامی چین باعث ناراحتی همسایگان آسیایی این کشور از جمله ژاپن شده است.

در رزمایش مذکور آمریکا از سامانه‌های موشکی "هیمارس" متعلق به شرکت لاکهید مارتین استفاده خواهد کرد.

در سال 2018 وزیر دفاع ژاپن تاکید کرده بود، چین به طور یکجانبه فعالیت‌های نظامی خود را افزایش داده است اما پکن به این اتهام این گونه پاسخ داده بود که هر آنچه انجام می‌دهد دفاع از خود است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها