کد خبر: 257179
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۸:۳۵:۰۰
| |

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معیشت معلمان جزو اولویت‌هاست

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین از ابلاغ اولویت‎های این سند به استان‎ها خبر داد.

معیشت معلمان جزو اولویت‌هاست
کد خبر: 257179
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۸:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا مددی (مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین) درباره روند اجرای سند تحول بنیادین گفت: پس از جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص راهبرد سند تحول بنیادین تمام برنامه‌های سال 97 و 98 سند کاملا در حوزه‌های مختلف مشخص شد و در حال حاضر معاونت‌ها می‌دانند که هر کدام باید در راستای اجرای سند تحول چه کاری انجام دهند. در واقع این برنامه برای امسال، سال بعد و سال‎های آینده آموزش و پرورش است که به معاونت‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه اولویت‎های اجرایی سند تحول در سال 98 کاملا مشخص شده و در لایحه بودجه 98 این اولویت‌ها را به مجلس پیشنهاد کردیم تا آن را لحاظ کنند.

مددی همچنین از ابلاغ برنامه‌های سند تحول بنیادین به 32 استان خبر داد و گفت: برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و آنها در حال برش استانی برنامه سند تحول در سطح استان‎ هستند. همچنین در همه استان‌ها شورای هماهنگی و اجرای سند تحول تشکیل شده و از طرف دیگر مسئولیت هر یک از زیرنظام‌ها به هر یک از معاونان مدیرکل سپرده شده است، ضمن اینکه در هر یک از استان‌ها برای پیگیری این مساله یک دبیر در نظر گرفتیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین با اشاره به برگزاری دوره‎های آموزشی سند تحول برای معاونان گفت: در کنار این اقدامات دوره‎های آموزشی برای معاونان استان‎ها و واحد‎های ستادی در حال برگزاری است و می‌توان گفت تقریبا تمام بخش‎های آموزش و پرورش به طور کامل درگیر اجرای برنامه سند تحول هستند، البته هر کسی در حوزه خودش این کار را انجام می‎دهد. مثل حوزه‎های پرورشی، آموزشی، تربیت بدنی، سازمان پژوهش، سازمان مدارس استثنایی و بخش مالی و اداری که به طور جد درگیر برنامه‌های سند تحول هستند. هیچ واحد و ستادی نیست که نداند در خصوص سند تحول بنیادین باید دقیقا چه کاری انجام دهد.

مددی با اعلام این خبر که به زودی اولویت‌‎های سند تحول توسط وزیر به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: به زودی فرآیند تدوین اجرای برنامه‎های سال 98 آغاز و اولویت‎های سند تحول بنیادین توسط وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها و واحد‎های ستادی ابلاغ می‎شود که در واقع استان‌ها باید بر اساس همین اولویت‌ها برنامه‌های سال 98 را پیش ببرند.

او با اشاره به اولویت‎ها در سند تحول گفت: این اولویت‌ها در زمینه‌های مختلف مثل فضا و تجهیزات، نظام راهنمایی و مشاوره، سازماندهی امور رفاهی و معیشتی معلمان، راهبری و مدیریت، مسائل مالی و از مهمترین اولویت‌ها اجرای رتبه بندی و سازماندهی امور رفاهی و معیشتی معلمان است که جزو اولویت‌های اصلی ما در سند تحول بنیادین در سال آینده است که پیش‎بینی شده و در حال پیگیری است.

مددی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص مراکز آموزشی نکته‌ای در سند تحول قید شده است؟ گفت: در سند تحول به همکاری سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی در اجرای برنامه تربیتی اشاره شده است، ولی این مراکز باید با سیاست‎های آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت خودشان را همراه کنند. تلاش‎ها و اقدامات آنها نباید به عملکرد دستگاه‌های تعلیم و تربیت آسیب بزند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین اظهار داشت: در حال حاضر نکته مورد بحث ما این است که وزیر آموزش و پرورش نسبت به عملکرد برخی از موسسات که دستگاه تعلیم و تربیت رسمی را تضعیف می‎کنند، اعتراض دارد. اگر مراکز آموزشی همراه با سیاست‎های آموزش و پرورش و در مسیر کمک به برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش تلاش کنند، قطعا از حمایت آموزش و پرورش برخوردار خواهند شد، اما ما با آن دسته از فعالیت‎هایشان که نظام آموزش و پرورش را تضعیف می‌کند، اعتراض داریم. به هر حال طبق قانون مراکز آموزشی از سوی آموزش و پرورش مجوز دارند، اما اینکه فعالیت‌های مراکز آموزشی تعلیم و تربیت رسمی را مخدوش نکنند و به انحراف نکشانند، محل بحث است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها