کد خبر: 257222
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۹:۰۰
| |

عقب‌نشینی شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه از حومه منبج

شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه که به تازگی در اطراف منطقه منبج در شمال غرب سوریه مستقر شده بودند، به سمت مرزهای تیپ اسکندرون در حد فاصل ترکیه و سوریه عقب‌نشینی کردند.

عقب‌نشینی شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه از حومه منبج
کد خبر: 257222
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، عملیات عقب‌نشینی "نیروهای پشتیبانی" که به تازگی به اطراف منطقه منبج آمده بودند، با انتقال این شبه‌نظامیان به پایگاه‌هایی در اطراف حومه منبج در بخش شمال شرقی حومه حلب انجام شد و امنیت آنها در مراکزی که همان مدارس تبدیل شده به پایگاه‌های نظامی ارتش ملی آزادسازی هم‌پیمان ترکیه هستند، برقرار شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، شرایط در خطوط درگیری میان نیروهای ترکیه‌ای و گروه‌های تحت حمایت آنها و در مقابل نیروهای شورای نظامی منبج و "ارتش انقلابی‌ها" به حالتی که پیش از اعلام بسیج نیروها در ترکیه برای عملیات نظامی منبج داشت، بازگشت.

از طرف دیگر ارتش ملی آزادسازی در حومه شمالی حلب گروه‌های شبه‌نظامی را برای مقابله با هیئت تحریر الشام در حومه غربی حلب اعزام کرد.

یوسف حمود، سخنگوی ارتش ملی اظهار کرد: گروه‌هایی از تمامی گروه‌های پشتیبان جبهه ملی در حومه غربی حلب را برای مقابله با هیئت تحریر الشام فرستاد.

منابعی در نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه (قسد) در گفت‌وگو با دیده‌بان حقوق بشر سوریه صحت اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های عربی و منطقه‌ای درباره نقش مصر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در بحران شرق فرات را تکذیب کردند.

طبق گزارشی آمده بود، افسرانی مصری و اماراتی به عنوان مقدمه‌ استقرار نیروهای این کشورها به جای نیروهای آمریکایی که قرار است از منبج خارج شوند، با حمایت جنگنده‌های آمریکایی از این شهر بازدید کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها