کد خبر: 257225
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۳:۰۰
| |

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ایران هر کاری که دلش می‌خواهد می‌تواند در سوریه انجام بدهد/دوست دارم با ایران مذاکره کنم

توضیح مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رابطه با خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه نه تنها به پرسش‌های موجود در ذهن تحلیلگران پاسخ نداد بلکه ابهامات جدیدی را هم بر آن افزود.

ایران هر کاری که دلش می‌خواهد می‌تواند در سوریه انجام بدهد/دوست دارم با ایران مذاکره کنم
کد خبر: 257225
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌هایی همچون سی ان ان، راشا تودی، اسپوتنیک، رویترز، فرانس پرس و... به نقل از ترامپ که در حاشیه نشست کابینه آمریکا سخن می‌گفت مسایلی را منعکس کردند که ابهامات وعلامت‌های سئوال دیگر را بر ابهامات سابق افزود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دونالد ترامپ چهارشنبه به وقت محلی در اظهار نظری جنجالی به خبرنگاران گفت: باید اعتراف کرد که ایالات متحده جنگ را در سوریه باخته است.

او در عین حال از طولانی بودن زمان عقب نشینی سخن گفت اما بعد از اعلام دوره یک ماهه و سپس تمدید 4 ماهه دوره عقب نشینی این بار حاضر نشد جدول زمانبندی مشخصی را برای این عقب نشینی اعلام کند.


او گفت: من هرگز جدول زمانبندی برای عقب نشینی از سوریه اعلام نکردم. هرگز هم نگفتم که چهار ماه به طول می‌انجامد اما بازگشت نیروهای ما مدتی به طول خواهد انجامید.


او تاکید کرد: ما جنگ را در سوریه مدت‌هاست که واگذار کرده‌ایم، نمی‌دانم چرا این مدت در آنجا باقی ماندیم، ما نمی‌خواهیم که تا ابد در سوریه بمانیم.


او در رابطه با ایران هم مدعی شد که ایران با ایران دو سال پیش تفاوت کرده ودیگر قادر به تسخیر تمامی خاورمیانه نیست.


او در عین حال اعتراف کرد با این وجود ایران حتی اگر به شکل نظامی هم از سوریه خارج شود باز هم هر کاری که دلش می‌خواهد می‌تواند در این کشور انجام بدهد.


ترامپ همچنین با حمله مجدد به جیمس ماتیس وزیر دفاع مستعفی دولتش تاکید کرد: من از او راضی نبودم. از نحوه مدیرت پرونده افغانستان توسط او رضایت نداشتم و او را در واقع برکنار کردم.


او سوریه را جایگاه شنزار ومرگ توصیف کرده و با اشاره به نبود منابع طبیعی چندان زیاد در این کشور تاکید کرد نمی‌خواهد نظامیانش در این مکان باقی بمانند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعای خود را این گونه ادامه داد: ایران به دنبال تسلط بر همه چیز و نابودی اسرائیل بود اما اکنون کشوری بسیار متفاوت‌تر از قبل است. دوست دارم با ایران مذاکره کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها