توصیه ایمنی آتش‌نشانی به شهروندان تبریزی

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به منظور افزایش آمادگی شهروندان و کاهش آسیب‌ها در روزهای برفی و یخبندان، با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های ایمنی لازم را ارائه داد.

توصیه ایمنی آتش‌نشانی به شهروندان تبریزی
کد خبر: 257235
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در این اطلاعیه آمده است: در هنگام بارش برف و یخبندان هنگام بیرون آمدن از منزل و گذر از پُل‌های عابر پیاده و پل‌های فلزی روی جوی‌ها، با دقت لازم عبور کنید و به یاد داشته باشید مکان‌هایی که حفاری شده اند، ممکن است در اثر خیس شدن لبه‌های محل حفاری،دچار لغزندگی شود.

این اطلاعیه افزوده است: هنگام گذر از عرض خیابان، با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن بپرهیزید و با احتیاط از عرض خیابان عبور کرده و در صورت امکان از پل عابر هوایی استفاده کرده و هنگام گذر از معابر، نسبت به یخ‌زدگی سطوح و نیز سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان جوانب احتیاط را رعایت کنید.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: در زمان لغزندگی معابر، کودکان و سالخوردگان تا حد امکان از منزل خارج نشوند، مراقب کودکان باشید که تنها در خیابان و مکان‌هایی که دارای کانال‌های آب و فاضلاب رو باز هستند، حرکت نکنند و برای پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه، حتماً از پیاده‌رو تردد کنید.

در ادامه آمده است: در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری، رفت و آمد با وسیله نقلیه بدون لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخ بندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود و پیش از خروج از منزل از سالم بودن وسیله نقلیه ، وجود بنزین کافی در باک و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن شده و برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیات خودرو، از الکل و ضدیخ استفاده شود و در صورت بروز هر گونه حادثه آتش سوزی و تصادفات رانندگی و ... ، با شماره 125 سازمان آتش نشانی تبریز تماس حاصل فرمایید.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها