محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه:

کشورهای به اصطلاح بزرگ به تنهایی ابزارهای قدرت نیستند/ رسانه‌ها می‌توانند حرف و سخن را عامل عزت و برعکس جلوه دهند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: قدرت در دنیا در اختیار همه قرار گرفته است به طوری که دیگر غول‌های رسانه‌ای و کشورهای به اصطلاح بزرگ به تنهایی ابزارهای قدرت نیستند. 

کشورهای به اصطلاح بزرگ به تنهایی ابزارهای قدرت نیستند/ رسانه‌ها می‌توانند حرف و سخن را عامل عزت و برعکس جلوه دهند
کد خبر: 257315
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت انتشار بیست هزارمین شماره روزنامه خراسان در مشهد افزود: امروز در جهان یک گروه برای دیگران تصمیم نمی گیرد واین تصور اشتباهی است که در دنیا ابر قدرت وجود دارد.


وی با بیان اینکه هر روز تحولات جدید در دنیا روی می دهد اظهار داشت: توافق میان ایران و ترکیه در استانه سبب کاهش تنش در سوریه شد به طوری که در 2 سال گذشته آمریکا و روسیه نتوانستد به آن دست پیدا کنند.


ظریف گفت: حضور ایران و ترکیه در آستانه سبب شد درگیری ها در سوریه هر روز کاهش پیدا کند و این کشور به سوی آرامش برود که این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.


وی افزود: قدرت در دنیا در اختیار همه قرار گرفته است به طوری که دیگر غول های رسانه ای و کشورهای به اصطلاح بزرگ به تنهایی ابزارهای قدرت نیستند.


وی اظهار داشت: امروز ابزار قدرت شکل دهی به احساسات و نگرش ها در جامعه متکثر شده است.


وزیر امور خارجه افزود: مقاومت برای شکست دادن تجاوز ضروری و غیر قابل اجتناب است اما عواملی که سبب پیروزی می شود ایجاد نفرت عمومی از تجاوز است.


وی با اشاره جایگاه رسانه در دنیا اظهار داشت: رسانه ها می توانند حرف و سخن را عامل عزت و بر عکس جلوه دهند زیرا همه در دنیای کنونی یک رسانه هستند واین ابزار در اختیار همگان است.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها