کد خبر: 257353
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

عملیات زمینی و هوایی ارتش نیجر علیه بوکو حرام

نیجر اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور عملیات زمینی و هوایی را علیه بوکو حرام در اطراف دریاچه چاد در جنوب شرقی کشور انجام دادند که بیش از 280 عضو این گروه افراطی طی آن کشته شدند.

عملیات زمینی و هوایی ارتش نیجر علیه بوکو حرام
کد خبر: 257353
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از 200 افراط‌گرا در حملات هوایی و بیش از 87 شبه نظامی توسط سربازان این کشور از 28 دسامبر کشته شده‌اند. این حملات پس از مذاکرات رهبران آفریقای غربی در ماه نوامبر درباره افزایش حملات توسط گروه‌های افراط گرای نیجریه انجام گرفت.

ارتش نیجر اعلام کرد: در این حملات هیچ یک از سربازان کشته نشده و یا تجهیزاتی از بین نرفته است.

همچنین در حین حملات دو آتشبار، سلاح و مهمات توقیف شد.

در ماه دسامبر وزیر دفاع نیجر اعلام کرد که وی نگران است بوکو حرام حملات جدیدی را در ماه ژانویه انجام دهد.

همچنین وی نگرانی خود را نسبت به وضعیت نیجریه اعلام کرد. زیرا در نیجریه برخی پایگاه‌های نظامی توسط بوکو حرام مورد حمله قرار گرفته‌اند و نیروهای این گروه توانسته‌اند به مهمات دست یابند.

گروه بوکو حرام در شمال شرقی نیجریه از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و همچنین این گروه حملاتی علیه کشورهای همسایه داشته است.

این در حالی است که یک منبع نظامی نیجریه‌ای اعلام کرد، افراد مسلح بوکو حرام هم‌پیمان داعش به سه مرکز نظامی در ولایت بورنو در شمال شرق کشور حمله کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این گروه تروریستی در ماه‌های اخیر حملات خود را به مراکز نظامی و پادگان‌های ارتش نیجریه در دو ولایت بورنو و یوبی گسترش داده است.

این خبرگزاری افزود،‌ اعضای بوکو حرام به یک ایست بازرسی، یک مقر نظامی و یک مرکز نظامی دیگر در ولایت مذکور حمله کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها