کد خبر: 257430
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

رسانه ها امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه ها باید امید و نشاط را در جامعه تقویت و در عین حال نباید از انعکاس و بیان صادقانه مشکلات مردم ، نارسایی ها و ظرفیت های اجتماعی غافل شوند.

رسانه ها امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند
کد خبر: 257430
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله سیدعلی شفیعی پنجشنبه شب در دیدار صمیمانه معاونان و مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با وی در اهواز افزود: در این میان رسانه ایرنا به عنوان زبان دولت و نظام اسلامی نقش تعیین کننده و تاثیر گذار در انعکاس مشکلات مردم و رساندن آنها به مسئولان کشور دارد.


وی بیان کرد: انعکاس صحیح ، صادقانه و مسئولانه مشکلات اقتصادی و چالش هایی که مردم با آن درگیر هستند به طور قطع در تصمیم گیری مسئولان و گره گشایی از مشکلات جامعه تاثیرگذار بوده و هست.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مردم خوزستان ، بیکاری و معیشت آنان با وجود ظرفیت های متنوع استان افزود: دولت باید به صورت جدی پیگیر حل معضلات استان باشد و اجازه ندهد برخی بدخواهان با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی ، مردم را به آینده ناامید کنند.


آیت الله شفیعی به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی امریکا و مقاومت مردم در برابر این فشارها اشاره کرد و افزود: مردم مومن و انقلابی با وجود 40 سال تحریم و فشار قدرت های استکباری همچنان در صحنه حضور دارند.


وی افزود: با توجه به نقش خوزستان در اقتصاد کشور و ظرفیت های کشاورزی ، پتروشیمی و نفت و نیروی انسانی توانمند، مسئولان باید به فکر این استان و حل مشکلات آن باشند هرچند مقام های بلندپایه کشور به طور مستمر به این منطقه سفر می کنند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا هستند.


آیت الله شفیعی افزود: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و کارگری با برنامه ریزی و تدبیر قابل حل است ، با وجود مشکلاتی که مردم را به زحمت انداخته است ولی مردم در برهه های مهم نشان داده اند که دلبسته و مدافع نظام اسلامی هستند و با همه وجود از آن حمایت می کنند.


وی از مسئولان دلسوز کشور خواست حل مشکلات خوزستان را به دلیل شرایط خاص آن در اولویت قرار دهند.


مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار با تبیین نقش ایرنا در انعکاس و بیان مسئولانه رویدادهای استان خوزستان اظهار داشت: انعکاس حوادث و رویدادها استان توسط ایرنا مانع تاثیرگذاری شایعات و دروغ پردازی رسانه های بیگانه می شود که تلاش می کنند به هر نحو ممکن امید به آینده را از مردم بگیرند.


دکتر سیدضیاء هاشمی به فشارهای دشمن و تحریم های یکجانبه امریکا پس از خروج از برجام اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی و گرانی ناشی از همین فشارهای و تحریم های غیرقانونی امریکا است که بر زندگی مردم اثرگذار بوده است.


وی به تجربه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در عبور از تحریم ها و فشارهای اقتصادی اشاره کرد و افزود: انجام مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در چنین شرایطی آسان نیست اما ما باید از همه ظرفیت های اقتصادی برای کاهش فشار بر مردم استفاده کنیم.


مدیرعامل ایرنا به ظرفیت های اقتصادی خوزستان در بخش های نفت، پتروشیمی ، نیشکر و گردش مالی مناسب در استان که به تبع سرمایه گذاری دولتی در استان شکل گرفته اشاره کرد و افزود: با وجود آنکه ظرفیت های خوزستان در بسیاری جهات بی نظیر است ولی نمی توان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را که بخشی از آن ناشی از فشارهای سیاسی و اقتصادی است، نادیده گرفت.


مدیرعامل ایرنا چهارشنبه برای سفری سه روزه به خوزستان وارد اهواز شد. نشست صمیمی با اعضای شورای روابط عمومی دستگاههای اجرایی خوزستان ، سخنرانی در جمع فرمانداران استان و مجموعه دانشگاهیان و حضور در آیین سالروز شهادت شهدای دانشجو در هویزه از برنامه های سفر مدیرعامل ایرنا به خوزستان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها