کد خبر: 257591
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

10 اشتباه بزرگ ترامپ در سال 2018

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به 10 نمونه از بدترین اشتباه‌های ترامپ در سال 2018  پرداخته است

10 اشتباه بزرگ ترامپ در سال 2018
کد خبر: 257591
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شخصیت بحث‌برانگیزی در سطح جهانی محسوب می‌شود اما اشتباهات گفتاری و رفتاری‌اش از زمان تصدی ریاست‌جمهوری در سال 2016 تا به امروز به اندازه یک کتاب شده است. به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به 10 نمونه از بدترین اشتباه‌های ترامپ در سال 2018 پرداخته است که به ترتیب زیر است:

1- کشوری‌های پست

در ژانویه 2018 بود که رسانه‌ها از نشستی در مجلس سنا در رابطه با مهاجرت، خبر دادند ترامپ کشورهای جهان سوم را کشورهای پست توصیف کرده است.

2- توییت‌های تهاجمی

ترامپ در توییت‌های خود حملات شدیدی را علیه مسئولین سابق کشورش داشته و آنها را «سگ» توصیف کرد. او استورمی دانیلز بازیگر هالیودی را «صورت اسبی» خوانده بود.

3- سوءاستفاده از قدرت

ترامپ در گفت‌وگویی که با سی‌ان‌ان در کاخ سفید داشت از پشت همان تریبون سخنان جان برنیان مدیر سابق سیا را لغو کرد، امری که انتقادات وسیعی را بعد از آن به همراه آورد.

4- رفتار اشتباه با رای‌دهندگان

کلمات و رفتارهای ترامپ علیه ساکنان حاشیه شهرها باعث شد تا محبوبیت او در میان آنها به شدت کاهش یابد، ترامپ در صورتی که خواهان پیروزی در دور بعدی انتخابات است باید از آنها دلجویی کند.

5- مرگ جان مک‌کین

در اینکه ترامپ نمی‌توانست نفرت خود را از مک‌کین پنهان کند شکی نیست، اما اینکه او در زمان تشییع جنازه مک‌کین در جایگاه رئیس‌جمهور آمریکا باید رفتاری مناسب با شأن این سناتور آمریکایی که بسیاری از آمریکایی‌ها او را قهرمان می‌دانند داشته باشد، امری بدیهی بود.

6- مساله جمال خاشقجی

نوع رفتاری که ترامپ با مسئله ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار معترض سعودی داشت به‌شدت به ارزش‌های که آمریکا همواره بر آن تاکید می‌کند، ضربه وارد کرد.

7- نشست با رئیس‌جمهور روسیه

واشنگتن پست بر این باور است پوزیشنی که ترامپ در جلسه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی داشت مایه آبروریزی بود.

8- کودکان مهاجرین

دستورالعمل ویژه جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان در مرز با آمریکای جنوبی به فاجعه‌ای تبدیل شد که البته می‌شد از وقوع آن جلوگیری کرد.

9- عقب‌نشینی از افغانستان

عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان یکی از اشتباهات بزرگ ترامپ از دیدگاه این روزنامه آمریکایی است که ترامپ آن را در سال 2018 مرتکب شده است، زیرا این اقدام به معنای اهدای امتیاز به گروه طالبان محسوب می‌شود.

10- عقب‌نشینی از سوریه

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، میزان تاثیرگذاری آمریکا علیه تروریست‌ها را در این نقطه از جهان کاهش می‌دهد، در حالی که سخنان او در رابطه با شکست گروه تروریستی داعش هم واقعیت ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها