کد خبر: 257610
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۳:۵۷:۰۰
| |

معاون وزیر صنعت:

رتبه بندی بازرگانان، نظارت‌ها را ساماندهی می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با رتبه‌بندی بازرگانان، علاوه بر افزایش شفافیت، نظارت‌ها بیشتر و بهتر می‌شود.

رتبه بندی بازرگانان، نظارت‌ها را ساماندهی می‌کند
کد خبر: 257610
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهنام امیری با اشاره به رتبه بندی بازرگانان، گفت: فعالیت های تجاری بازرگانان در داخل کشور را بر اساس وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی کردیم و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات بعدی، اقدامات مفصلی در این باره برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته، اقدامات موثری را در حوزه توسعه سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری آغاز کردیم و از اسفند، نخستین مراحل اجرای این سامانه عملیاتی شده که گام های مختلفی از آن به بهره برداری رسید.

امیری اضافه کرد: اکنون مجموعه ای از قابلیت ها و داده ها را در داخل سامانه اعتبارسنجی رتبه بندی در اختیار داریم که کمکی به بازرگانان و سیاستگذاران است.

وی درباره معیارهای رتبه بندی سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی گفت: برای این منظور، سه گروه شاخص شامل شاخص های مربوط به مسئولیت پذیری بازرگانان، توانمندی های مالی و کسب و کار بازرگانان در نظر گرفته شده است.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت درباره مزیت های این رتبه بندی گفت: شاخص های اطلاعاتی و این رتبه بندی به شفافیت، کمک می کند و در نتیجه ارزیابی فعالیت های تجاری، تسهیل می شود و بازرگانان، زودتر ارزیابی می شوند و فرآیند برای بازرگانان معتبر، تسهیل می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها