کد خبر: 257648
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

آغاز مانور نظامی آمریکا در خاک کویت

رسانه‌های عراق به نقل از منابع کویتی اعلام کردند که آمریکا پس از سال‌ها برای نخستین بار نزدیک مرزهای جنوبی عراق مانور نظامی در خاک کویت برگزار کرد.

آغاز مانور نظامی آمریکا در خاک کویت
کد خبر: 257648
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه کویتی الرای نوشت که نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور برای نخستین بار پس از سال‌ها، مانور و تحرکات نظامی در خاک کویت آغاز کردند.


این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی مستقر در کویت آورده است که نیروهای آمریکایی در این کشور شروع به اجرای مانورهای آموزشی با هواپیماهای امدادی و هلی برن بالگرد نظامی از نوع (بلک هوک UH-60L) با هدف تخلیه پرسنل نیروی دریایی بازگشته از عملیات کرده‌اند.


گزارش‌ها حاکی است که این مجموعه از نیروها با نام «گردان چارلی» و از نیروی هوایی ایالت‌های مینسوتا و کانزاس هستند.


این نیروها در چارچوب پشتیبانی از دو عملیات «عزم جدی» و «سپر اسپارت» است که نیروهای آمریکایی از سال 2014 در منطقه خاورمیانه درحال اجرای آن هستند.


الرای کویت از قول بیانیه «ناتان بر» فرمانده این گردان نقل کرده است که این نیروها به محض ورود به کویت تحرکات و رزمایش میدانی خود را که از پایگاه بوهرینگ و سایر پایگاه‌های نزدیک خود آورده و نیز یگان‌هایی از نیروهای زمینی ارتش کویت در دشت الادیرع آغاز کرده‌اند.


آمریکا چندین پایگاه نظامی در کویت دارد که از جمله آنها پایگاه الدوحه مهمترین پایگاه این کشور در کویت است. این پایگاه در شمال غرب شهر کویت و 60 کیلومتری مرز عراق واقع است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها