کد خبر: 257767
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

افزایش ازدواج‌ها بین اتباع خارجی غیرمجاز و زنان ایرانی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از افزایش ازدواج‌های صورت پذیرفته بین اتباع خارجی غیرمجاز و بانوان ایرانی خبر داد و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.

افزایش ازدواج‌ها بین اتباع خارجی غیرمجاز و زنان ایرانی
کد خبر: 257767
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جلسه بررسی وضعیت اتباع خارجی در شهرستان آبیک در محل سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد، که مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی به تشریح نقطه نظرات کارشناسی خود پیرامون معضلات مبتلابه این شهرستان پرداخت.

بهمن عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به شرایط بهداشتی ناشی از حضور اتباع و مهاجران خارجی غیرمجاز تصریح کرد: بنا بر اخبار واصله و تحقیقات میدانی انجام شده توسط وزارت بهداشت، درصد بالایی از مهاجرین غیرقانونی دارای بیماری‌های واگیردار هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین عوامل دافعه موجود در افغانستان که منجر به مهاجرت گسترده اتباع این کشور به ایران می‌شود را دو عامل عدم امنیت در افغانستان و بروز خشکسالی‌های فراوان در این کشور عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این دو عامل مهم، امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی افغان، از قبیل ترغیب مهاجرین از سوی افرادی که قبلاً به کشور مهاجرت کرده‌اند بسترها و زمینه‌های روانی حضور آن‌ها را فراهم می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین همچنین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کشور در حوزه اتباع خارجی را بیشتر ایجابی و در راستای پذیرای اتباع عنوان و ابراز کرد: این موضوع امری است که بدون در نظر گرفتن آستانه ظرفیت پذیری کشور صورت پذیرفته و باعث شده تعارضات دوچندان شود.

این مقام مسئول عدم وجود تعریف مشترک از فرصت‌ها و تهدیدات حضور اتباع خارجی در بین نخبگان ابزاری و فکری جامعه را ازجمله مؤلفه‌های مهم در ایجاد تعارضات در حوزه تصمیم‌گیری‌های مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی در کشور بیان کرد.


وی خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک نیز به دلیل هم‌جواری با استان البرز و تفکیک منطقه ممنوعه از غیرممنوعه دارای حساسیت بیشتری در این حوزه است؛ این منطقه به لحاظ دارا بودن زمین‌های کشاورزی مساعد موردتوجه اتباع خارجی قرار دارد و لازم است که فرمانداری با هماهنگی سایر ارگان‌های متولی امر اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی اشاره کرد: حضور اتباع غیرمجاز مستلزم فراهم آوری مقدماتی چون مسکن و اشتغال است که باید زمینه‌های آن را به حداقل رساند.

عشایری در پایان به روند رو به افزایش ازدواج‌های صورت پذیرفته بین اتباع خارجی غیرمجاز و بانوان ایرانی اشاره و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها