کنوانسیون پالرمو در دستور کار آتی مجمع تشخیص قرار گرفت

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی (کنوانسیون پالرمو) در دستور کار آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

کنوانسیون پالرمو در دستور کار آتی مجمع تشخیص قرار گرفت
کد خبر: 257983
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست صادق آملی لاریجانی، صبح امروز (شنبه 15 دی ماه) برگزار شد. در ابتدای جلسه امروز، حکم انتصاب ریاست مجمع از سوی مقام معظم رهبری توسط آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر معظم له، قرائت و به آیت الله آملی لاریجانی تقدیم گردید.

در ادامه این جلسه آیت الله آملی لاریجانی از اعتماد مقام معظم رهبری و حکم انتصابشان برای ریاست مجمع و عضویت فق‌های شورای نگهبان تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم همه وظایفی و مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی برای مجمع و شورای نگهبان مصرح است به نحو احسن، انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بحث و بررسی و استماع نظر نمایندگان شورای نگهبان، دولت، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه در خصوص بند «پ» ماده «2» نظر شورای نگهبان را تأیید کردند. همچنین در مورد ماده 5، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

ماده 7 مکرر مصوبه مجلس از دیگر مواد اختلافی بود که با اصلاح بند‌های ب. و بند د و تبصره 4 بند ذ و الحاق یک تبصره به بند ب ماده 7 مکرر، اصلاحات مد نظر مجمع به پایان رسید.

با اتمام بررسی لایحه پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی (کنوانسیون پالرمو) در دستور کار آتی مجمع قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها