سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷

از آمادگی چین برای جنگ تا درخواست معترضان سودانی برای استعفای عمر البشیر

افشاگری یک نماینده پارلمان عراق از اقدام آمریکایی‌ها در بازگرداندن سازمان منافقین به عراق، آمادگی چین برای جنگ، درخواست معترضان سودانی برای برکناری رئیس جمهور این کشور از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای بین‌الملل امروز بودند.

از آمادگی چین برای جنگ تا درخواست معترضان سودانی برای استعفای عمر البشیر
کد خبر: 258039
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۲۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد البلداوی» یک نماینده پارلمان عراق از اقدام آمریکایی‌ها در بازگرداندن عناصر گروهک تروریستی منافقین به عراق و آموزش و تسلیح آنها در پی تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه پرده برداشت.

***

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین در جمع مقام‌های عالیرتبه نظامی این کشور ، با اشاره به چالش‎های عصر جدید، از ارتش این کشور خواست آمادگی‎های نظامی خود را برای نبرد در میدان جنگ افزایش دهند.

***

دولت آمریکا با وجود مجوزها و اختیارات قانونی، از افزایش حقوق و دستمزد اعضای کابینه و مقامات ارشد سیاسی این کشور ممانعت کرد. این تصمیم در پی تداوم تعطیلی دولت فدرال و عدم فعالیت بخش‌هایی از نهادهای فدرال این کشور اتخاذ شده است.

***

معترضان سودانی اعلام کردند که طی این هفته درخواست خود مبنی بر کناره‌گیری عمر البشیر را به کاخ ریاست‌جمهوری و پارلمان تحویل خواهند داد.

***

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه برای برگزاری نشست صلح افغانستان در عربستان توافقی نکرده اما مذاکرات خود را با آمریکا ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها