در سال 98 عوارض خروج از کشور چقدر تعیین شده است؟

درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور از جمله منابعی به حساب می‌آید که به خزانه دولت واریز می‌شود. برآوردی که از میزان درآمدهای دولت از ردیف‌های موضوعی سند مالی سال آینده شده، نشان می‌دهد که عوارض خروج برای هر نفر معادل 220 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در سال 98 عوارض خروج از کشور چقدر تعیین شده است؟
کد خبر: 258074
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور از جمله منابعی به حساب می‌آید که به خزانه دولت واریز شده و از این جهت هر ساله بخشی از درآمدهای موضوعی دولت در سندهای مالی سالانه کشور است.

برآوردی که از میزان درآمدهای دولت از ردیف‌های موضوعی سند مالی سال آینده شده، نشان می‌دهد که عوارض خروج برای هر نفر معادل 220 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این عوارض برای خروج زائران حج تمتع و عمره 110 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ارقام تعیین شده برای عوارض خروج از کشور و همچنین خروج برای زائران حج تمتع و عمره، برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش خواهد داشت؛ در این لایحه گفته شده مبلغ 40 هزار تومان از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

همچنین دولت نگاه جداگانه‌ای به سفر زیارتی کربلا داشته و عوارض خروج کشور را برای زائران عتبات عالیات در دو بخش هوایی و زمینی - دریایی تفکیک کرده است.

بر این اساس زائران عتبات عالیات برای هر بار خروج هوایی از کشور باید 37 هزار و 500 تومان و برای هر بار خروج از مرزهای زمینی و دریایی باید 12 هزار و 500 تومان بپردازند.

اما با توجه به استقبال بی‌نظیر هموطنان‌مان از ایام زیارتی اربعین و مشارکت در راهپیمایی میلیونی مسلمانان سراسر جهان، دولت معافیت عوارض را از تاریخ 24 شهریور سال آینده تا 12 آبان ماه همان سال در نظر گرفته است؛ البته باید در نظر داشت که این معافیت از پرداخت عوارض خروج تنها شامل حال مسافرانی می‌شود که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق، خارج می‌شوند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها