کد خبر: 258161
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۱۹:۰۰
| |

کارگاهی برای توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فناوری مدرن در خدمت تکنیک‌های توانبخشی می‌تواند بازتوانی اختلالات حرکتی، گفتار، زبان و شناخت ناشی از سکته مغزی را سرعت بخشد.

کارگاهی برای توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی
کد خبر: 258161
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی اظهار کرد: سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در دنیاست و متاسفانه این بیماری در ایران رو به افزایش است.

معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با تهیه راهنماهای مدیریت سکته مغزی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمان اولیه این گروه از بیماران پیشرفت کرده است.

وی افزود: آنچه بعد از مراحل اولیه سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است، اقدامات توانبخشی است که باید در زمان مناسب صورت پذیرند.

خاتون آبادی گفت: اخیرا با گسترش ورود فناوری به جامعه پزشکی، توانبخشی از این امر مستثنی نبوده و روش‌های نوینی در این زمینه به کمک علوم توانبخشی آمده‌اند.

عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی تصریح کرد: یکی از این روش‌ها استفاده از تحریک الکتریکی مغز است که بطور گسترده‌ای در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفته و نتایج قابل توجهی گزارش شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این راستا کارگاهی دو روزه در تاریخ های 24 و 25 دی را بطور اختصاصی برای اولین بار به نقش تحریک الکتریکی مغز در توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی برگزار می‌کند.

خاتون آبادی افزود: در این کارگاه که با حضور پروفسور. Michael Nitsche مدیر دپارتمان روانشناسی و علوم اعصاب مرکز تحقیقات Leibniz دورتموند آلمان برگزار می‌شود به مبانی و کاربرد روش تحریک الکتریکی مغز در سکته مغزی از ابعاد زبانی، گفتاری، حرکتی، شناختی پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کارگاه دکتر رضا رستمی، روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دکتر آزاده شادمهر عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و این جانب عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران قسمت های مرتبط را ارائه خواهند داد.

خاتون آبادی افزود: برگزاری کارگاه‌هایی با رویکرد استفاده از فناوری در درمان و توانبخشی اختلالات و بیماری‌های در دستور کارمان قرار دارد و در صورت نیاز این دوره را دوباره برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها