کد خبر: 258251
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

رئیس شورای اجتماعی کشور خبر داد:

طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود

رئیس شورای اجتماعی کشور گفت: مردم در شاخص زندگی فردی نسبت به وضعیت اجتماعی رضایت بیشتری دارند به همین علت بر اساس مصوبه امروز شورای اجتماعی کشور قرار شد، پیش نویس قانون جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تا پایان امسال تدوین کنیم.

طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌شود
کد خبر: 258251
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تقی رستم وندی روز یکشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با ارائه گزارش نتایج پیمایش سلامت اجتماعی و بررسی نیازهای تقنینی حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: بر اساس پیمایش های انجام شده مردم وضعیت زندگی فردی را رضایت بخش تر می دانند و وضعیت اجتماعی را نسبت به آن بدتر می دانند و نسبت به وضعیت اجتماعی رضایت کمتری دارند.


وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی کمتر مردم از وضعیت اجتماعی دلایل متنوع و متعددی می تواند داشته باشد. مصوبه جلسه امروز شوراری اجتماعی کشور نیز این بود که دلایل این فاصله یعنی از پنداشت وضعیت فردی نسبت به وضعیت اجتماعی مد نظر پژوهشگران باشد.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: قرار شد ما نیز کارگروهی بگذاریم و این وضعیت سنجیده شود. مسائلی که می تواند گاهی به ضعف سیستم تبلیغاتی ما مرتبط باشد که نتوانستیم فعالیت ها و اقدامات نظام را به خوبی در حوزه های تشریح کنیم یا می تواند مرتبط با تهاجم تبلیغاتی و رسانه ای مخالفان کشور و نظام طی چهار دهه باشد و حتی می تواند مرتبط با ریشه های تاریخی و فرهنگی باشد.


وی تصریح کرد: در بخش دوم جلسه امروز نیازهای تقنینی حوزه آسیب های اجتماعی مطرح شد طبق تکلیفی که برنامه ششم توسعه تعیین کرده باید طرح جامعی را برای کاهش آسیب های اجتماعی طراحی کنیم که مصوبه امروز شورای اجتماعی این را به ما تکلیف کر که فراتر از طرح این را در قالب قانون جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح کنیم.


رستم وندی اضافه کرد: در همکاری مجلس شورای اسلامی و پژوهشگران تلاش خواهیم کرد که طرح جامع کاهش آسیب اجتماعی را به قانونی مادری تبدیل کنیم که هم ضمانت اجرایی داشته باشد و هم نقش و سهم دستگاه ها مشخص شود.


وی ادامه داد: در بودجه های سنواتی کشور هم باید برای همه دستگاه ها اعتبارات کاهش آسیب های اجتماعی مد نظر قرار گیرد.


وی در پاسخ به این سوال که چه بازه زمانی برای نوشتن شدن طرح و ارائه پیش نویس این قانون به مجلس در نظر می گیرید، گفت: از دوسال پیش تیم های تحقیقاتی برای تدوین طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی مشغول به کارند و تا پایان سال طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی تدوین خواهد شد.


وی افزود: اما موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد تبدیل این طرح به زبان حقوقی و قانونی است که با کمک حقوقدان نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش های مجلس تلاش خواهیم کرد که این طرح جامع را تبدیل به لایحه قانونی کرده و در اختیار مجلس قرار دهیم.


رستم وندی افزود: بحث زمان بندی به تبدیل طرح به قانون از لحاظ کارشناسی بستگی دارد و مشخص می کند که چقدر زمان می برد و وزیر کشور هم تاکید خاصی بر زمان نداشتند و گفتند حتی اگر یکسال هم طول بکشد به خاطر اهمیت و نقشی که این قانون می تواند داشته باشد مساله ای نیست بنابراین تعجیلی در آن طی دوسه ماه نداریم و بیشتر بر عمق کارشناسی و اثر بخشی قانون تاکید خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها