به‌کارگیری نرم‌افزار تشخیص چهره «آمازون» توسط «اف‌بی‌آی»

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قصد دارد نرم‌افزار تشخیص چهره شرکت «آمازون» را برای بررسی سریع‌تر فیلم‌های نظارتی به کار گیرد.

به‌کارگیری نرم‌افزار تشخیص چهره «آمازون» توسط «اف‌بی‌آی»
کد خبر: 258266
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «اف‌بی‌آی» در نظر دارد از نرم‌افزاری استفاده کند که به ماموران در بررسی سریع‌تر فیلم‌های مورد نظرشان کمک می‌کند.

نرم‌افزار مورد استفاده «اف‌بی‌آی»، نرم‌افزار تشخیص چهره شرکت آمازون موسوم به آمازون رکوگنیشن (Amazon Rekognition) است که به ماموران کمک می‌کند فیلم‌های نظارتی ضبط شده در طول تحقیقات را با سرعت بیشتری بررسی کنند.

این برنامه در اوایل سال 2018 به صورت آزمایشی و به دنبال یک رشته بررسی‌های قابل توجه در مبارزه با تروریسم آغاز شد تا محدودیت‌های توانایی فناوری «اف‌بی‌آی» را محک بزند.

در سال 2017 و در ماجرای کشتار جمعی در لاس‌وگاس که توسط استفان پادوک (Stephen Paddock) صورت گرفت، این سازمان داده‌های ارزشمند بسیاری را جمع‌آوری کرد که بسیاری از آنها، فیلم‌های ضبط‌شده با تلفن‌های همراه و دوربین‌های نظارتی بودند.

کریستین هالورسن (Christine Halvorsen)، معاون مدیرعامل بخش مبارزه با تروریسم در «اف‌بی‌آی» گفت: ما ماموران و تحلیلگران بسیاری داشتیم که به مدت سه هفته روی این فیلم‌ها کار کردند تا بتوانند محل رفت‌و‌آمد و تیراندازی پادوک را مشخص کنند.

هالورسن، این اظهارات را در ماه نوامبر و در نشست مربوط به سرویس‌های وب آمازون (AWS) مطرح کرد و توضیح داد که چگونه «اف‌بی‌آی» قصد دارد از پلتفرم‌های آمازون برای بررسی‌های ضدتروریسم استفاده کند. به گفته هالورسن، همه این بررسی‌ها با استفاده از نرم‌افزار آمازون رکوگنیشن، در 24 ساعت قابل بررسی بوده‌اند و ماموران در صورت در اختیار داشتن این نرم‌افزار می‌توانستند به راحتی چهره پادوک را میان تعداد بی‌شماری فیلم شناسایی کنند.

وی افزود: تنها کافیست به این موضوع فکر کنید. هیچ نوع فناوری مانند آمازون رکوگنیشن نمی‌تواند ماموران و تحلیلگران «اف‌بی‌آی» را در بررسی چنین مواردی یاری دهد. چنین جنایت‌هایی متوقف نمی‌شوند و تهدیدات ادامه دارند؛ در نتیجه، داشتن توانایی متوقف کردن این گونه افراد و رایانه‌هایی برای انجام این کار، موضوع بسیار مهمی است.

با وجود این که آمازون در حال حاضر، فناوری‌های قابل توجهی را به دولت آمریکا ارائه کرده اما نحوه استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره در بخش عمومی، نامعلوم است.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که این نرم‌افزار در تابستان گذشته، در سازمان «اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده» (ICE) به کار گرفته شده اما این شرکت، فهرستی از مشتریان و سازمان‌های طرف قرارداد خود را منتشر نکرده و «اف‌بی‌آی» نیز هیچ سوالی را در مورد به کار بردن نرم‌افزار شرکت آمازون، پاسخ نداده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها