عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب، استعفای وزرا از کابینه دوازدهم را در «اعتمادآنلاین» تحلیل می‌کند:

روحانی پاسخگوی عملکرد وزرای مستعفی باشد/ نوبخت مطیع صد درصد رییس دولت است

یک عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، گفت: بالاخره وزرا با توجه به شرایط خطیر اقتصادی و با توجه به منابع مالی محدود یا قابل توجهی که در دستگاه مدیریتی خود در 4 تا 6 سال توزیع کرده اند. بنابراین امروز بدون پاسخگویی و دفاع از عملکرد  خودشان یا شنیدن انتقادات کار را رها کردند و رفتند.

حجم ویدیو: 9.91M | مدت زمان ویدیو: 00:04:01 دانلود ویدیو
کد خبر: 258334
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی تصویری که برای «اعتمادآنلاین» ارسال کرده با اشاره به استعفای تعدادی از وزرای دولت دوازدهم، گفت: یکی از مسائلی که این روزها و هفته‌ها و ماه‌های اخیر ذهن جامعه را درگیر کرده، استعفاهای پی در پی وزرای کابینه است. این نکته از چند جهت قابل تامل است. به نظر من دولت و رییس جمهوری باید پاسخی درباره سوالات در این زمینه داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شاید در این میان استعفاها، استعفای وزیر بهداشت و استعفای وزیر راه و شهرسازی با توجه به اظهارنظرها و انتشار متن استعفاها مهم‌تر از بقیه شد، تصریح کرد: اگر چه بیشتر کنشگران، فعالان و نخبگان حوزه اقتصادی از آغاز سال 92 با انتصاب آقای نوبخت به عنوان یک نیروی ناآشنا با بحث برنامه‌ریزی و توسعه و بودجه‌ریزی و اساسا امور مالی مخالف بودند ولی به هر صورت اصرار آقای روحانی مبنی بر اینکه «هرچه را من بگویم اجرا می‌کنم» این سکان مهم را به عهده نوبخت واگذار کرد.

او ادامه داد: البته از این نکته نباید غافل باشیم که آقای نوبخت به رغم ناتوانی در مدیریت سازمان برنامه و بودجه اما او نیست که بودجه وزرات بهداشت و وزارت راه و شهرسازی را تامین می‌کند؛ بلکه او مطیع 100 درصد رییس دولت است. همچنان که بارها آقای روحانی این قصه و موضوع را تکرار کرده است.

ناصری با اشاره به تبعات استعفای وزرای دولت، گفت: اما مهمتر از این آن است که به هرصورت علاوه بر برهم ریختگی درونی دولت یا نخواستن یا ناتوانی رییس دولت در مدیریت و انسجام بخشی به اختلاف سلیقه‌ها و حل آنها، این موضوع مهم است که بالاخره وزرا با توجه به شرایط خطیر اقتصادی و با توجه به منابع مالی محدود یا قابل توجهی که در دستگاه مدیریتی خود در 4 تا 6 سال توزیع کرده‌اند، بدون پاسخگویی و دفاع از عملکرد خودشان یا شنیدن انتقادات کار را رها کردند و رفتند.

این عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در پایان تصریح کرد: به عنوان نمونه ما شاهد بودیم که با استعفای وزیر بهداشت چندین تشکل دانشگاهی حوزه پزشکی یا عرصه‌های دیگر پزشکی انتقاداتی را به عنوان هدر دادن بودجه عظیمی از کشور تحت عنوان طرح سلامت مورد بیان کردند. بر همین اساس حتما رییس جمهور باید در برابر این مسائل به این سوالات ذهن مردم در جامعه پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها