کد خبر: 258363
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

درخواست‌ها برای نامزدی میشل اوباما در انتخابات 2020 افزایش یافت

به رغم بی‌میلی بانوی نخست سابق آمریکا برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، به نظر می‌رسد فشارها بر وی برای نامزدی از سوی دموکرات‌ها در این انتخابات بیشتر شود.

درخواست‌ها برای نامزدی میشل اوباما در انتخابات 2020 افزایش یافت
کد خبر: 258363
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود آنکه میشل اوباما، بانوی نخست سابق آمریکا مکررا هرگونه جاه‌طلبی سیاسی خود را رد کرده، بسیاری از مقام‌های ارشد در واشنگتن بر این باورند که میزان بالای رضایت مردمی از میشل اوباما، دموکرات‌های ارشد را بر آن خواهد داشت که به وی تاکید کنند تا در این مورد تجدیدنظر کند.

این روند بیشتر از موفقیت میشل اوباما بابت کتاب خاطراتش ناشی می شود که از زمان انتشار در نوامبر 2018، در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته است.

کارشناسان می‌گویند که تلاشی از سوی میشل اوباما برای تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری زن آمریکا می‌تواند بیش از یک رقابت برای ترامپ باشد.

شایعات مربوط به مساله کاندیداتوری میشل اوباما زمانی شدت یافت که مایک هوکابی که کاندیداتوری جمهوری‌خواهان در 2008 را از دست داد، یک پیش‌بینی در وبسایت خود در این‌باره منتشر کرد.

وی پیش‌بینی کرد:‌ حالا که میشل اوباما، تحسین‌برانگیزترین زن سال 2018 نامیده شده است،‌ زمان آن رسیده که من برای 2019 پیش‌بینی کنم؛ بانوی نخست سابق برای رقابت انتخاباتی 2020 آماده می شود و نامزدی حزبش را خواهد داشت. ماشین روابط عمومی او که از زمان ناکامی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات 2016 بی‌سر‌و‌صدا عمل کرده، در سپتامبر 2018 و با انتشار کتاب «شدن» در 13 نوامبر با سرعت زیادی به راه افتاده است. (شاید کسی بپرسد، چه چیزی شده؟ و من پاسخ می‌دهم، تبدیل شدن به یک نامزد ریاست‌جمهوری.)

اما چنین حرکتی با خاطرات میشل اوباما مغایرت دارد، او در کتابش نوشته است: «هرگز دوستدار سیاست نبوده‌ام و تجربه‌ام در 10 سال گذشته تغییر اندکی در آن به وجود نیاورده است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها