کد خبر: 258371
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از آزادشدن ورود زنان خبرنگار به ورزشگاه آزادی

فدراسیون فوتبال برای زنان خبرنگار آی‌دی کارت صادر می‌کند

فدراسیون فوتبال از خبرنگاران و عکاسان ورزشی زن خواسته تا مدارک خود را برای صدور آی‌دی کارت نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال مردان ارسال کنند.

فدراسیون فوتبال برای زنان خبرنگار آی‌دی کارت صادر می‌کند
کد خبر: 258371
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وقتی چند خبرنگار زن در روز بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا برای بازی تیم‌های پرسپولیس و کاشیما به ورزشگاه آزادی رفتند، اظهارنظرهای منفی زیادی به وجود آمد. گروهی از منتقدان معتقد بودند که این حضور تنها برای فریب مجامع جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است و خبرنگاران هم با مسوولان فدراسیون فوتبال در این فریب شریک هستند.

حالا اما دریچه‌های جدیدی در این مسیر باز شده؛ امروز فدراسیون فوتبال از خبرنگاران و عکاسان ورزشی زن درخواست کرد تا مدارک خود برای نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال مردان ارسال کنند تا برای آن‌ها هم چون خبرنگاران و عکاسان مرد آی‌دی کارت صادر شود.

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره به اعتماد‌آنلاین گفت: دولت و وزارت ورزش به طور جدی این موضوع را پیگیری کرده است. به همین دلیل هم در چند ماه اخیر اقدام‌های جدی در راستای تامین زیرساخت‌ها برای حضور زنان انجام شد. گیت‌هایی که در ورزشگاه آزادی ساختند و همچنین دوربین‌هایی که تعبیه شده در همین راستا بوده است. اگرچه برخی گفتند دوربین‌ها برای رسد زنان است اما اینطور نیست و ماموریت این دوربین‌ها یافتن افرادی است که در ورزشگاه تخطی می‌کنند. چون موضوع فرهنگی و داشتن رفتار درست روی سکوها موضوع مهمی است و از این راه می‌‌توان کنترلش کرد.

نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال مردان از 14 بهمن آغاز می‌شود و با ادامه همین روند، تا به اینجا زنان خبرنگار و عکاسی که در تمام این سال‌ها اجازه ورود به ورزشگاه را برای انجام شغلشان نداشتند، می‌توانند همچون سایر همکاران مرد خود به ورزشگاه بروند و فوتبال را از نزدیک تماشا کنند.

البته دغدغه اصلی یعنی ورود زنان تماشاگر کماکان در جایگاه خود باقی مانده است. بعد از اظهارنظرهای معاون قوه قضاییه و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر آماده شدن شرایط ورزشگاه‌ها برای میزبانی از زنان و خانواده‌ها، گویا به زودی باید منتظر باز شدن درب‌های ورزشگاه آزادی به روی تمام شهروندان ایرانی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها