کد خبر: 258432
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۶ دی ۱۳۹۷

از طرح دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ تا اعتراضات گسترده کارگران مجارستان

تلاش دموکرات‌های آمریکا برای بازگشایی دولت فدرال، پاسخ رئیس‌جمهور سودان به معترضان، کناره‌گیری پادشاه مالزی از تاج‌وتخت و تجمع گسترده اعتراض‌آمیز کارگران در مجارستان از جمله مهم‌ترین سرتیتر خبرهای بین‌الملل امروز بودند.

از طرح دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ تا اعتراضات گسترده کارگران مجارستان
کد خبر: 258432
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۲۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نانسی پلوسی، سخنگوی کاخ سفید امروز اعلام کرد که دموکرات‌ها هفته آینده طرح جدیدی را برای بازگشایی بخشی‌های از دولت ارائه خواهند کرد. این خبر درحالی اعلام می‌شود که مذاکرات بین دولت ترامپ با نمایندگانی از حزب دمکرات در روز شنبه نتوانست تعطیلی دو هفته‌ای دولت را خاتمه دهد.

***

رئیس‌جمهور سودان خطاب به کسانی که خواهان برکناری وی از قدرت هستند ، گفت که برای به‌دست گرفتن قدرت، خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آماده کنند.

***

براد شرمن، سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا در اظهارنظری از ارائه طرح استیضاح ترامپ در کنگره خبر داد. او همچنین اضافه کرد دلایل کافی‌ای وجود دارد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان جلسات استماع خود را در رابطه با عزل او آغاز کند.

***

عربستان سعودی با وضع قانونی جدید دادگاه‌ها را موظف کرده که با ارسال پیامک زنان را از تایید حکم طلاق‌شان مطلع کند.

***

محمد پنجم، پانزدهمین پادشاه مالزی امروز از سمت خود استعفا کرد. او نخستین پادشاهی است که پیش از پایان دوره پنج‌ساله‌اش از تاج و تخت مالزی کناره‌گیری می‌کند.

***

رهبران اتحادیه‌ها و سندیکاهای مجارستان در تجمعی 10 هزار نفره خواستار برگزاری اعتصاب و اعتراضات سراسری در تاریخ 19 ژانویه (29 دی) شدند تا با تغییرات قانون کار که آنها آن را «قانون برده‌داری» و مضر برای کارگران و کارمندان می‌دانند، مخالفت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها