کد خبر: 258456
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد:

پایان دومینوی استعفا در دولت/ حجتی می‌ماند

یک منبع آگاه با اشاره به استعفا در دولت گفت: استعفای محمود حجتی، وزیر کشاورزی پیش از آخوندی، شریعتمداری و قاضی‌زاده هاشمی به روحانی تقدیم شده اما گویا مقاماتی فراتر از دولت خواهان ماندن او در کابینه هستند.

پایان دومینوی استعفا در دولت/ حجتی می‌ماند
کد خبر: 258456
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استعفای وزرای دولت دوازدهم در حال تبدیل شدن به دومینو است؛ وزرا به هر دلیلی یکی بعد از دیگری عرصه را ترک می‌کنند. بعد از خروج عباس آخوندی و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی از دولت گفته می‌شود اخیرا استعفای محمود حجتی، وزیر کشاورزی هم به دست روحانی رسیده است.

استعفایی که از حدود دو سه ماه قبل تقدیم رییس دولت شده اما به دلایلی ترتیب اثری به آن نداده‌اند. براساس این گزارش یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به « اعتمادآنلاین » گفت که حجتی حتی قبل از آخوندی، شریعتمداری و قاضی‌زاده هاشمی استعفای خود را به روحانی تحویل داده بود. درباره پذیرفته نشدن استعفای وزیر جهادکشاورزی مباحث متعددی مطرح است اما گفته می‌شود بر اساس نیاز کشور از او خواسته شده تا همچنان به اداره وزارت جهاد و کشاورزی ادامه دهد.


تا جایی که با طرح استیضاح و جدی شدن آن در مجلس و یک روز مانده به بررسی آن در صحن علنی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با نمایندگان خواهان استیضاح برگزار می‌کند و آنها را برای پس گرفتن امضاهایشان قانع می‌کند. این روند به گونه‌‌ای پیش رفت که روز بررسی استیضاح حجتی تقریبا همه نمایندگان مخالف امضاهای خود را پس گرفتند و این استیضاح از دستوکار مجلس خارج شد.

بعد از منتفی شدن استیضاح حجتی در مجلس بود که حسن روحانی جلسه‌ای با وزیر کشاورزی و معاونانش ضمن ابراز رضایت از عملکرد حجتی گفت که «وزیر جهاد کشاورزی، حجتی واقعا دلسوزی می‌کند و گاهی با ما هم دعوا می‌کند که خرید تضمینی، قیمت گندم و غیره باید چگونه باشد. او به عنوان وظیفه ملی و دینی خود این کار می‌کند. حجتی بیشتر به فکر بخش خودش است و طبیعی است چون مسئول تامین این مواد غذایی است.»

حجتی از جمله وزرایی است که کمی قبل از پایان دولت اول حسن روحانی، در جمع معاونان و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه خود حاضر شده و اعلام کرده بود که در دور دوم، دولت را همراهی نخواهد کرد اما با پیروزی دولت در دور دوم گفته شد که روحانی برای حضور مجدد او در دولت اصرار کرده است.


با این وجود بعد از گذشت بیش از یک سال از دولت زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که از مصر بودن او برای خروج از دولت حکایت دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها