حواشی تنبیه بدنی دانش آموز قزوینی ادامه دارد

چند روز پیش در فضای مجازی استان قزوین عکسی از دانش‌آموز پسری منتشر شد که از سوی مدیر مدرسه مورد ضرب وشتم قرار گرفته است که با بالا گرفتن حواشی پیرامون تنبیه بدنی دانش‌آموز موضوع را از روابط عمومی آموزش‌وپرورش پیگیر شدیم.

حواشی تنبیه بدنی دانش آموز قزوینی ادامه دارد
کد خبر: 258556
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تصویر دانش‌آموز پسر قزوینی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد و در شهر تب‌وتاب شایعات بالا می‌گرفت و در کنار آن فضای مجازی نیز سمت و سوی خود را داشت به گونه‌ای که این پسر بچه نقل محافل شده بود.


دریکی از گروه‌های مجازی که به‌نوعی منتسب به آموزش‌وپرورش استان است دامنه اعتراضات گسترده‌تر از گروه‌های دیگر بود برخی این تنبیه را تائید و برخی نیز با ادبیاتی متفاوت شخص مرتکب را مقصر اصلی این موضوع می‌دانستند.


در میان حواشی، عده‌ای که همواره در فضای رسانه‌ای استان حضور دارند و در انتظار گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند شروع به اقداماتی غیرحرفه‌ای کردند که به‌دور از رسالت یک فعال رسانه‌ای است.

ادبیات و بیان برخی از مردم نیز جای تعجب داشت؛ برای شهری چون قزوین با پیشینه فرهنگی بالا عنوان کردن چنین مسائلی با ادبیات کوچه‌بازاری درحالی‌که هنوز اصل ماجرا مشخص نیست زیبنده مردمان این شهر نبود.

آموزش‌وپرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید حواشی متعددی را به خود دیده است از تودیع و معارفه پرسروصدای مدیرکل گرفته تا تغییر کاربری مدرسه‌ای روستایی و حالا هم عنوان شدن تنبیه بدنی یک دانش‌آموز که در نگاه اول مدارس دهه 60 را تداعی می‌کند.

همان دهه‌ای که فرزندانش خود را نسل سوخته اعلام می‌کنند که با کوچک‌ترین اشتباهی معلم تنبیه را آغاز می‌کرد از تنبیه با خط‌کش‌های چوبی گرفته تا تنبیه‌های دیگری که هر مخاطبی با خواندن این گزارش در ذهنش تداعی می‌شود.

تنبیه بدنی دانش آموز قزوینی

اینجا قزوین! دهه نود است

اینجا قزوین است همان شهری که با شنیدن نامش بزرگان علمی همچون دهخدا، حمدالله مستوفی، سیدمحمد دبیرسیاقی و علی‌اکبر صالحی در ذهن متصور می‌شود بزرگانی که شاگردان زیادی را تربیت کردند.

حالا با قرار داشتن در دهه 90 انتظار می‌رود که نه‌تنها باید با پیشرفت علم و تکنولوژی فضای بهتری برای تربیت شاگردان باشد بلکه می‌طلبد تا افرادی که این روزها در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند با الگوگیری از گذشتگان عملکردی شایسته در حوزه آموزش داشته باشند تا دانش‌آموزانی که به‌عنوان آینده‌سازان کشور هستند به‌درستی تربیت شوند.

اگرچه نمی‌توان منکر آن شد که دانش‌آموزان نسل امروز به‌واسطه در اختیار داشتن امکانات بیشتر نسبت به گذشته شیطنت‌ها و فعالیت‌های بیشتری دارند و یک‌طرفه قضاوت کردن ماجرا هم به‌دوراز انصاف است اما باید این را هم مدنظر قرار داد که در جامعه امروز به‌واسطه کاهش جمعیت خانوارها، والدین دانش‌آموزان حساسیت بیشتری روی فرزندان خود دارند.

با توجه به این موضوع، دریکی از گروه‌های مجازی مطرح‌شده بود که دانش‌آموز اقدام به گذاشتن موش در کیف معلم خودکرده و معلم دست به تنبیه او زده است، که البته با این فرض هم نمی‌توان معلم را مقصر 100 درصدی مطرح کرد و هر آنچه اتفاق افتاده باشد کسی که به‌عنوان معلم رسالت آموزش دانش‌آموزان را برعهده دارد باید سعه‌صدر خود را بالابرده و بداند تنبیه بدنی در دوره فعلی جایگاهی ندارد.

با بالا گرفتن حواشی پیرامون تنبیه بدنی دانش‌آموز موضوع را از روابط عمومی آموزش‌وپرورش پیگیر شدیم محمدحسین بی‌نیاز مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش می‌گوید: با پیگیری ما مدیر تنبیه بدنی را تکذیب می‌کند و معتقد است که اگر تنبیه بدنی 20 روز گذشته اتفاق افتاده چرا پس از گذشت این بازه از زمان، موضوع مطرح و طرح شکایت شده و تاکنون اقدامی انجام‌ نشده است.

وی ادامه می‌دهد: با پیگیری ما از مدرسه عنوان می‌شود که دانش‌آموزان با هم درگیر می‌شوند و یکی از بچه‌ها صورت دانش‌آموز را چنگ می‌اندازد اما دانش‌آموز عنوان می‌کند که معلم او را تنبیه کرده است.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش عنوان می‌کند: پس از طرح شکایت اولیای دانش‌آموز و بررسی اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی اداره کل و حراست مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه دو پرونده اتهامی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداره کل آموزش‌وپرورش استان ارجاع شده است.

بی‌نیاز تأکید می‌کند: تا زمانی که رأی صادر شود ممکن است یک ماه هم طول بکشد و نمی‌توان زمان تعیین کرد؛ در حال حاضر معلم مشغول به کار است و مدیر هم فعالیت خود را انجام می‌دهد تا پرونده بررسی شود.

وی تصریح می‌کند: اگر موضوع تنبیه محرز شده بود اجازه ماندن نصفه‌روز هم به معلم داده نمی‌شد این در حالی است که هنوز اتهام ثابت نشده چراکه معلم و مدیر تنبیه را تکذیب می‌کنند.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر هیئت بدوی تخلفات اداری وارد عمل شده و پرونده در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد.

وی تأکید می‌کند: ادعای خانواده مبنی بر این بوده که مدیر مدرسه در فضای خارج از کلاس دانش‌آموز را تنبیه کرده است و عکس را نیز منتشر کردند.

بی‌نیاز عنوان می‌کند: در فضای مجازی مطرح‌شده بود که مدیر مدرسه، معلم را به‌واسطه انتشار عکس اخراج کرده است بدان معنا که معلم مدرسه عکس را در فضا نشر داده درصورتی‌که این‌گونه نیست.

اگرچه فضای رسانه‌ای استان قزوین پیرامون این موضوع با حواشی زیادی همراه بود تا جایی که کلیپی در یکی از خبرگزاری‌های استان قزوین منتشر شد که در آن کلیپ ادعا شده بود دانش‌آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است اما آنچه در ابتدای امر باید مورد سؤال قرار گیرد موارد ضدونقیضی است که پیرامون موضوع وجود دارد چراکه از ابتدا هم تنبیه توسط مدیر مطرح‌شده بود درحالی‌که در این کلیپ پای معاون به وسط می‌آید و در ثانی در کلیپ منتشر شده هیچ نشانی مبنی بر اینکه کلیپ مختص استان قزوین است وجود ندارد.

به نظر می‌رسد لازم است به‌منظور جلوگیری از شایعات مختلف و پایان دادن به حواشی مطرح‌شده آموزش‌وپرورش ورود جدی‌تری به این زمینه داشته باشد و تلاش بیشتری را جهت شفافیت موضوع انجام دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها