کد خبر: 258557
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

دختر 9 ساله ایرانی نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی شد‬‎

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: دانش‌آموز دختر 9‌ساله این شهرستان عنوان نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه (یو.سی.مس/CMAS) را در مالزی به دست آورد.

دختر 9 ساله ایرانی نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی شد‬‎
کد خبر: 258557
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «سلیمان مام عزیزی» مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: این دانش‌آموز بوکانی که «رونیا حسین‌زاده» نام دارد، در کلاس چهارم مقطع ابتدایی در مدرسه شهید بهشتی این شهرستان مشغول به تحصیل است.


وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات با حضور 733 شرکت‌کننده از 30 کشور جهان و در پنج گروه سنی مختلف 9 دی ماه در مالزی برگزار شد.


مام عزیزی با بیان اینکه «حسین‌زاده» در گروه سنی B مسابقات شرکت کرده بود، ادامه داد: این گروه سنی بیشترین شرکت‌کننده را با 250 نفر به خود اختصاص داده بود و این دانش‌آموز شایسته بوکانی توانست به عنوان نخست گروه خود دست پیدا کند.


وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات 35 دانش آموز ایرانی در رده‌های مختلف سنی و در پنج گروه مسابقات حضور داشتند.


مام عزیزی گفت: دانش‌آموز بوکانی در این رقابت‌ها توانست با پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه‌ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورهای اروپایی و آمریکایی بکشد.


وی اظهار داشت: دانش‌آموزان ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات برخلاف دیگر شرکت‌کنندگان از ابزار چرتکه در مسابقات استفاده نکردند و فقط محاسبات را به صورت ذهنی انجام دادند و این امر باعث شگفتی حاضران و شرکت‌کنندگان شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها