زوج‌ها چگونه می‌توانند وام 60 میلیونی ازدواج دریافت کنند؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از چگونگی دریافت وام 60 میلیونی ازدواج برای زوج‌های جوان خبر داد.

زوج‌ها چگونه می‌توانند وام 60 میلیونی ازدواج دریافت کنند؟
کد خبر: 258592
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نظر می‌رسد مبلغ وام ازدواج با توجه به شرایط اقتصادی فعلی برای زوج‌های جوان کافی نبوده و باید افزایش داشته باشد. این موضوع فقط خواسته جوانان نیست بلکه نمایندگان مجلس نیز با پیشنهادات مختلف سعی در حمایت از جوانان در شرف ازدواج دارند.

برخی از آنها این افزایش را تا سقف 100 میلیون و برخی دیگر تا 60 میلیون تومان مطرح کردند اما اینکه این پیشنهاد اجرایی خواهد شد و یا دولت پشتوانه مالی لازم را تامین خواهد کرد مبحثی بود که با نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم.

سهیلا جلودارزاده، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد افزایش وام ازدواج به 60 میلیون تومان از سوی NGOها مطرح شد که با این پیشنهاد موافق هستم و به نظر می‌رسد در حمایت از ازدواج جوانان تا حدودی راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از 500 هزار نفر در صف مانده وام ازدواج، 200 هزار نفر باقی مانده‌اند که با توجه به افزایش این وام در سال‌های گذشته، کاهش آمار افراد در صف مانده اتفاق خوبی بوده است.

جلودارزاده بیان کرد: امکان تحقق افزایش وام ازدواج وجود دارد چون این اقدام بار اضافه بر دوش دولت نخواهد بود. در واقع پرداخت ماهانه اقساط بخشی از هزینه‌ها را تامین می‌کند و مابقی را می‌توان از محل هدفمندی یارانه‌ها، بودجه‌های امدادی و ... جبران کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان گفت: ابتدا پیشنهادات از سوی عوامل غیر دولتی و NGOها به کمیسیون‌ها مطرح شد و نمایندگان نیز با بازگو کردن این پیشنهاد در مجلس، موضوع را پیگیری می‌کنند و در نهایت با ارسال طرح به کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری نهایی برای تصویب این قانون اعلام خواهد شد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها