کد خبر: 258596
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۱۳:۰۰
| |

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات مطرح کرد؛

طبیعت راه خداشناسی است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طبیعت و محیط زیست را از راههای خداشناسی عنوان کرد و گفت: امروز برای توقف آسیب رسانی بشر به محیط زیست، ادیان الهی باید وارد عمل شوند.

طبیعت راه خداشناسی است
کد خبر: 258596
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوذر ابراهیمی ترکمان روز دوشنبه در اولین دور گفتگوی دینی مرکز «گفتگوی ادیان، فرهنگ ها و هیات کاتولیک فرانسه» با عنوان «جایگاه محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» با تبریک میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح گفت: اینگونه نشست ها و گفتگوها فرصت مغتنمی برای تعاملات بیشتر و همچنین رسیدن به راهکارهای مشترک میان ادیان برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست بشر خواهد شد.


وی با اشاره به جایگاه و ارزش طبیعت و احترام به محیط زیست نزد ادیان الهی افزود: متاسفانه بشر امروز خود را مالک طبیعت دانسته و هرآنگونه که می تواند با آن رفتار می کند.


ابراهیمی ترکمان با تاکید بر اینکه انسانها امروز حق استفاده از طبیعت را تا مرحله آسیب رسانی پیش برده اند، اظهار داشت: طبیعت ارث پدری کسی نیست بلکه امانت فرزندان و نسل های بعدی ما است که باید در حفظ و امانت داری آن تلاش لازم توسط همگان بعمل آید. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مشکل محیط زیست امروز از رشد و توسعه تکنولوژی آغاز شده و این موضوع، بشر را به مرحله مصرف گرایی سوق داده است.


ابراهیمی ترکمان، طبیعت نزد ادیان را به عنوان یکی از راههای خداشناسی دانست و گفت: امروز تنها راه بشر از توقف آسیب رسانی به محیط زیست و جلوگیری از هرگونه تخریب آن بر عهده پیروان ادیان الهی است تا قدم در میدان گذاشته و مانع آن شوند.


به گفته وی همگان براین باوریم که خشونت علیه طبیعت در واقع خشونت برخداوند متعال تلقی می شود چراکه طبیعت و محیط زیست جلوه گاه حق است و از آن می توانیم به شناخت خدا برسیم.


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درعین حال تصریح کرد: تخریب محیط زیست و نگاه بهره بردارانه از آن از جهاتی به شناخت انسانها نسبت به پروردگار آسیب خواهد زد.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها