کد خبر: 258611
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از آغاز تغییرات در وزارت بهداشت؛

سعید نمکی به همین تغییرات اکتفا می‌کند؟

با وجود اینکه سرپرست وزارت بهداشت در بدو ورودش از عدم تغییرات در نیروی انسانی گفته بود اما در همین چند روز، این وزارتخانه دچار تحولات زیادی شده است.

سعید نمکی به همین تغییرات اکتفا می‌کند؟
کد خبر: 258611
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یک هفته پیش بود که حسن قاضی‌زاده هاشمی از سمت خود در وزارت بهداشت و درمان اسعتفا داد تا سرنوشت این وزارتخانه در روزهای پرحاشیه‌اش، آن هم دقیقا بعد از اعلام لایحه بودجه سال 98 دستخوش تغییرات شود.

بعد از گذشت 2 روز از استعفای قاضی‌زاده هاشمی، رییس دولت هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد و برخی تصور کردند که این استعفا با موافقت مواجه نمی‌شود. اما در نهایت حسن روحانی ضمن موافقت با استعفای او، روز پنج‌شنبه 13 دی ماه سعید نمکی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت معرفی کرد.

نمکی که خودش حدود 28 سال پیش معاون بهداشتی وزیر بهداشت بود و معاونت علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و مدیریت گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کارنامه‌اش دارد در بدو ورودش هاشمی را به عنوان یک نخبه در این حوزه معرفی کرد و گفت قصد جابجایی در نیروی انسانی و مدیریتش ندارد. چیزی که در عمل اتفاق نیفتاد.

نمکی با گذشت تنها 2 روز که یکی از آن روزها جمعه بود، مدیر جدید روابط عمومی وزارت بهداشت را منصوب کرد. طی حکم او عباس زارع‌نژاد جایش را به کیانوش جهان‌پور داد که پیش از آن استعفا داده بود.

همچنین مهدی پیرصالحی به جای غلامرضا صالحی، رییس سازمان غذا و دارو شد.

نمکی به همین تغییرات اکتفا نکرد و کل اعضای هیات امنای صرفه جویی ارزی برای معالجه بیماران را هم تغییر داد.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این تغییرات در همین جا خاتمه نمی‌یابد و احتمال زیادی وجود دارد که ایرج حریرچی سخنگوی این وزارتخانه‌ها هم به زودی صندلی‌اش را تحویل دهد.

تغییرات در وزارت بهداشت آغاز شده و گویا ادامه‌دار هم هست. با توجه به بحران‌های فراوان این وزارتخانه، از کمبود بودجه گرفته تا مشکلات متعدد در بیمارستان‌ها به خاطر نداشتن امکانات و تجهیزات کامل و همچنین روی هوا ماندن طرح تحول سلامت، به نظر می‌رسد حواشی در این وزارت‌خانه در آینده‌آی نه چندان دور بیشتر می‌شود. وزارت‌خانه‌ای که به طور مستقیم با جان و سلامت ملت در ارتباط هست و حساسیت بالایی در کشور دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها