کد خبر: 258667
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در واکنش به شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان:

متهم شدن به‌خاطر توئیت از سوی ستادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند پسندیده نیست/ خود را موظف می‌دانم آنچه را مردم می‌خواهند بگویم

عضو شورای شهر تهران در واکنش به شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: به عنوان کسی که خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانم به آن‌ها توصیه می‌کنم به کارهای مهم‌تر که می‌تواند زندگی انسان‌ها را بهبود بخشد و امید دهد بپردازند تا اینکه عناد و لجبازی جوانان را بیشتر کنند.

متهم شدن به‌خاطر توئیت از سوی ستادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند پسندیده نیست/ خود را موظف می‌دانم آنچه را مردم می‌خواهند بگویم
کد خبر: 258667
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران به خاطر توئیت‌ها و مصاحبه‌هایش در باره حجاب اجباری به دادسرای رسانه تهران شکایت کرد. این ستاد که پیش‌تر از علی کریمی، فوتبالیست ایرانی به خاطر چند پست اینستاگرامی هم شکایت کرده‌ بود، حالا شکایت جدیدی از ناهید خداکرمی به دادسرای رسانه فرستاده و اتهام او را تشویش اذهان عمومی و توهین به اعتقادات و باورهای مردم اعلام کرده است.

خداکرمی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره پیشینه این شکایت می‌گوید که به سه ماه پیش برمی‌گردد: «حدود سه ماه پیش ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان شکایتی در دادسرای رسانه تهران علیه من مطرح کردند. علت هم توئیت‌ها و مصاحبه‌های من درباره حجاب اجباری بوده است.»

عضو شورای شهر تهران معتقد است این ستاد کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارد: «چیزی که جای تعجب دارد این است که این ستاد به جای پرداختن به مسائلی که واقعا منکرات است، مثل آلودگی هوا و مشکلات محیط‌زیستی و یا معروف‌های واقعی این شهر مثل حفظ بناهای تاریخی، رنج سفر را بر خود هموار کردند و به تهران آمدند تا از یک عضو شورای شهر تهران طرح شکایت کردند. این سوال به وجود می‌آید که آیا این ستاد کارهای مهم‌تر دیگری ندارد؟ کارهایی که اگر به آن‌ها عمل می‌کرد الان شاهد این حجم از فساد مالی، رشوه و موارد این‌چنینی نبودیم. طبق گفته‌های وکیلم پرونده به شعبه 16 رفته و نمی‌دانم دقیقا چه مراحلی را طی می‌کند. حتما در حال بررسی صحت و سقم مدارک هستند.»

دبیر کار گروه سلامت و محیط زیست معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بر این باور است که این شکایت به کیفرخواست نخواهد رسید: «قطعا این پرونده به کیفرخواست نمی‌رسد، چون من به عنوان نماینده مردم حرف‌ها را بر اساس صحبت‌هایی که با همین مردم کرده‌‌ام بیان می‌کنم. سال‌هاست در دانشگاه تدریس می‌کنم و دیدم که چطور اجبار در این موضوع باعث آسیب‌هایی در جامعه شده است. قطعا افرادی که به من رای داده‌اند، می‌خواهند مطالباتشان را دنبال کنم. ضمن اینکه رای بله و خیر نداده‌ام و صرفا خواستم که این موضوع مجدداً ارزیابی شود.»

خداکرمی نه تنها با این شکایت نظرش را تغییر نداده بلکه برای گفت‌وگو با این ستاد هم اعلام آمادگی می‌کند: «هنوز هم بر این باورم که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید شیوه‌های مدیریت را تغییر دهیم. اقداماتی که تا به اینجا نه تنها راه حل نبوده بلکه مشکلات را بیشتر کرده است. نتیجه‌اش هم ناامیدی اجتماعی است که در جامعه آن را می ‌بینیم. آماده‌ام با افرادی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان این شکایت را مطرح کرده‌‌اند نشست داشته باشم. در فضای مجازی و یا رسانه‌ها و روزنامه‌ها هر کجا که باشد می‌توانم حاضر شوم و ببینم مشکل کار از کجاست. نظراتشان را بشنوم و نظراتم را بگویم. ما اهل بحث و گفت‌وگو هستیم و حتما نظراتی که مبتنی بر شواهد و مستندات باشد می‌پذیریم، اما اینکه یک توئیت یا یک مصاحبه به‌عنوان جرم تلقی شود واقعا پسندیده یک ستاد که از بودجه عمومی استفاده می‌کند، نیست. قطعا کارهای مهم‌تری هست که باید به آن بپردازند. به عنوان کسی که خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانم به آن‌ها توصیه می‌کنم به کارهای مهم‌تر که می‌تواند زندگی انسان‌ها را بهبود بخشد و به آن‌ها امید دهد بپردازند تا اینکه هر بار عناد و لجبازی جوانان را بیشتر کنند.»

عضو شورای شهر تهران در پایان به توصیف معنای درست مردم اشاره می‌کند و به اعتمادآنلاین می‌گوید: «چیزی که من به آن باور دارم بر مبنای نظرات کارشناسی است که بر اساس مستندات موجود و متقن به وجود آمده و باز هم آن را تکرار می‌کنم و ابایی از بیانش ندارم. وقتی در مسیری گام گذاشتم که برای آرامش مردم قدم بردارم، خود را موظف می‌دانم آنچه را که مردم می‌خواهند بگویم. به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان هم یادآوری می‌کنم که مردم تنها افرادی نیستند که اطراف شما وجود دارند، بلکه مردم طیف وسیعی از عقاید، باورها و فرهنگ‌های مختلفند که ما باید تحمل شنیدن حرف‌ها و گفت‌وگو با آن‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم به عنوان یک سازمان و نهاد موثر ایفای نقش داشته باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها