حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

رییس‌جمهور در حال بررسی سوابق افراد پیشنهادی برای وزارت بهداشت است/ ظرف مدت قانونی وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی می‌شود

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت با تاکید بر مهلت سه ماهه دولت گفت: رئیس‌جمهور در حال بررسی سوابق برخی افراد برای معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد است.

رییس‌جمهور در حال بررسی سوابق افراد پیشنهادی برای وزارت بهداشت است/ ظرف مدت قانونی وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی می‌شود
کد خبر: 258703
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به زمان معرفی وزیر بهداشت و درمان از سوی حسن روحانی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد، گفت: به‌موجب قانون اساسی اگر به هر دلیلی یک وزارتخانه فاقد وزیر باشد رئیس‌جمهور می‌تواند به‌مدت 3 ماه برای آن وزارتخانه سرپرست تعیین کند.

وی تصریح کرد: اراده آقای قاضی‌زاده هاشمی بر این شد که استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند البته تلاش‌هایی نیز انجام شد تا وزیر سابق بهداشت همچنان به کار خود در دولت دوازدهم ادامه دهد که این‌گونه نشد و قاضی‌زاده هاشمی بر خواسته خود اصرار داشت و آقای روحانی نیز آقای نمکی را به‌عنوان سرپرست وزارت بهداشت تعیین‌ کرد.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: رئیس‌جمهور در حال بررسی سوابق برخی افراد برای معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد است.

امیری اضافه کرد: ان‌شاءالله رئیس‌جمهور ظرف مدت قانونی فردی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی می‌کند.

وی درباره اینکه برخی اخبار حکایت از معرفی سرپرست فعلی وزارت بهداشت به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس مطرح است، ادامه داد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته می‌شود استعفای قاضی‌زاده هاشمی به‌دلیل عدم تخیصص 500 میلیون یورویی بوده که از صندوق توسعه ملی برداشت شده و باید از سوی سازمان برنامه و بودجه به این وزارتخانه برای تأمین دارو پرداخت می‌شده، بوده است، گفت: هرچه بود تمام شد و پرداختن به این موضوع گره‌ای را از مشکل باز نمی‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها