کد خبر: 258781
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

جانشین فرمانده سپاه:

کربلای 4 بدون کربلای 5 کامل نمی‌شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تا زمانی که ایمان داریم شکست نمی‌خوریم نه تنها آموزه‌های دینی ما و کلام الهی وحی به ما اینگونه می‌گوید که باید بر خدا توکل کنیم و نصرت خدا نازل شده و پیروزید.

کربلای 4 بدون کربلای 5 کامل نمی‌شد
کد خبر: 258781
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم رونمایی از دو کتاب «منشور هدایت» (مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس) و «حقیقت درخشان» (نقش سپاه و بسیج در دفاع مقدس از منظر فرمانده کل قوا) عصر امروز با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی ابتدا یاد سرداران بزرگی چون حاج احمد کاظمی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: کربلای 5 بدون عملیات کربلای 4 موفق نمی‌شد و کربلای 4 هم بدون کربلای 5 کامل نمی‌شد این دو عملیات تصویر یک حقیقت و معنا و بازتاب یک استراتژی بودند و آن از کار انداختن ماشین عراق بود و توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد و مانند یک تیر خلاص در جنگ بود.

وی با اشاره به اینکه حقیقت وجود دارد و آن اینکه جنگ تنها واقعه‌ای است که یک ملت با همه ظرفیت‌هایش به استقبال آن می‌رود،گفت: یک ملت با حقیقت روحانی و جسمانی خود وارد این صحنه می‌شود، جنگ معیاری است برای شناساندن دامنه یک کشور و ملت و چیزی که با حیات و ممات یک ملت در ارتباط باشد به عنوان حیاتی‌ترین واقعه تلقی می‌شود. جنگ مرزهای بقا و ممات یک کشور را مشخص می‌‌کند.

سردار سلامی ضمن بیان اینکه جنگ تحمیلی در مقیاس کاملا جهانی به ملتی که تازه متولد شده بود در عرصه یک فضای سیاسی جدید با رهبران و مدیران جدید بوجود آمد گفت: قاعده جنگ این است هر کشوری که از استعداد سیاسی بالاتری برخوردار است به پیروزی نزدیک‌تر است، هر کشوری که از پشتوانه اقتصادی تمام ناشدنی بیشتری برخوردار است به پیروزی نزدیک‌تر است و هر کشوری که از قدرت عملیات روانی بیشتری در جهان برخوردار باشد به پیروزی نزدیک‌تر است و دشمنان ما این مفهوم را تحت عنوان سرزمین‌های مرتفع روحی تعریف می‌کنند.

وی افزود: قاعده رایج و عمومی این است که اگر براساس این معیارها طرفی دارای برتری و چیرگی است او پیروز است. در دفاع مقدس ما همه این شاخص‌ها در اختیار دشمن بود از مقیاس جغرافیایی جنگ گرفته تا جغرافیای نظامی جنگ، همه این عوامل در اختیار دشمن مابود و بر حسب این معیارها برتر بود اما نتیجه چه شد. نتیجه معکوس شد و دفاع مقدس ما قاعده عمومی و نظریه رایج جنگ را در تفکر جهانی بر هم زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه حقیقتی به نام ایمان تمام قدرت‌ها را کنار زد، گفت: پیروزی ملت ما در دفاع مقدس نشان دهنده حقیقت ایمان است؛ بنابراین برای ملت ایران هویت و شخصیت جدیدی در جهان ایجاد کرد. دفاع مقدس سیمایی جدید از حقیقت ایران گره خورده به اسلام را نشان داد و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شناخت معارف دفاع مقدس تاکید دارند بر این اساس است که جنگ یک حقیقت زنده و پیش رونده در تاریخ است ، ایشان دفاع مقدس را جلوه ای از واقعه عظیم کربلا می دانند که زنده است و حقایق را بیان می کند.

سلامی ضمن اشاره به اینکه اولین کار دفاع مقدس ترسیم سیمای جدید از ایرانی بود که با اسلام گره خورده است گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین مقاطع ایران و اسلام است. اینکه امروز می‌بینیم مقام معظم رهبری بر شناخت و ترویج معارف دفاع مقدس و تبدیل آنها به جریان سیالی از آگاهی، فرهنگ،‌هویت و شخصیت‌ تاکید دارند بر این اساس استوار است جنگ واقعیت متوقف شده در تاریخ نیست بلکه حقیقت زنده و پیش‌رونده در تاریخ است.

سلامی همچنین شهادت را منبع قدرت دانست و با بیان اینکه اگر نبود نمی‌توانستیم در جنگ دوام بیاوریم گفت: وقتی زمین دریای آتش می‌شد عبور از این دریا جز با ایمان و روح شهادت‌طلبی ممکن نبود و این عامل پیروزی‌ها بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عبرت‌های جنگ را مهم دانست و ضمن اشاره به اینکه تا زمانی که ایمان داریم شکست نمی‌خوریم گفت: تا زمانی که ایمان داریم شکست نمی‌خوریم نه تنها آموزه‌های دینی ما و کلام الهی وحی به ما اینگونه می‌گوید که باید بر خدا توکل کنیم و نصرت خدا نازل شده و پیروزید.

سردار سلامی گفت: این حقایق عالم معنا در رفتار شهدا تجسم یافت و اینکه رهبر انقلاب در انتشار معارف جنگ نه به عنوان داستان و خاطره یا توصیف یک واقعه تاکید دارند بلکه جنگ تکیه‌گاه اصلی مکتب دفاعی ما بود و برای همیشه قلب بازدارندگی ما است اگر نجنگیده بودیم پس از جنگ نمی‌توانستیم 30سال با آمریکا بجنگیم. امروز که ملت ایران از قدرت امریکا هراس ندارد دلیلش این است هشت سال با قدرتی چون آمریکا به علاوه دیگران جنگید. آن روزها هم تحریم بودیم و ممانعت از صدور نفت بود اما در همان شرایط ما جنگیدیم و پیروز هم شدیم.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها