کد خبر: 258841
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

مهرداد لاهوتی خبرداد:

فراکسیون مستقلین 5 پیشنهاد بودجه‌ای را مطرح می‌کند

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس از بررسی پیشنهادات این فراکسیون در مورد لایحه بودجه 98 در نشست صبح امروز این فراکسیون خبر داد.

فراکسیون مستقلین 5 پیشنهاد بودجه‌ای را مطرح می‌کند
کد خبر: 258841
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی اظهار کرد: جلسه صبح امروز فراکسیون مسقلین ولایی ساعت 6 در کمیسیون اصل 90 درخصوص بررسی بودجه سال 98 برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درخصوص درآمد نفتی، 14 میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی و افزایش قیمت حاملهای انرژی بحث ‌هایی مطرح و موافقت شد پنج پیشنهاد از طرف فراکسیون ارائه شود.

لاهوتی با اشاره به طرح پیشنهادات مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و فراکسیون مستقلین یادآور شد: یکی از پیشنهادات این بود که درآمدهای نفتی در بودجه نیاید بلکه در حساب ذخیره ارزی واریز شود و سپس با تسهیل شرایط منابع آن در اختیار دولت قرار گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر در مورد حامل‌های انرژی بود که مقرر شد پیشنهادی در این رابطه تهیه و تنظیم شود.

لاهوتی با اشاره به وجود20 تا 30 درصد فرار مالیاتی یادآور شد: پیشنهادی مطرح بود مبنی بر اینکه معادل این مبلغ برای دولت تعهد ایجاد کنیم تا دولت این درآمدهای مالیاتی را وصول کند. در حال حاضر ما 45 هزار میلیاردتومان معافیت مالیاتی و 5 هزار میلیار تومان معافیت گمرکی داریم مجموع آن رقم قابل توجهی را به درآمدهای بودجه اضافه خواهد کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اضافه کرد: موضوع دیگر دلاری است که برای کالاهای اساسی اختصاص می‌دهیم. در سال 97 میانگین افزایش قیمت کالا 30 درصد بوده در حالی‌که کالاهایی که ارز دولتی دریافت کرده بودند 29 درصد افزایش قیمت داشته و این نشان می‌دهد دولت نتوانسته این موضوع را مدیریت کند بنابراین این موضوع مورد بحث قرار گرفت که آیا باز هم باید 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد یا خیر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهایتاً قرار شد پیشنهادات فراکسیون مستقلین بعد از جمع‌بندی ارائه شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها