کد خبر: 258856
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

رهبر میانمار خواستار سرکوب شدید شبه‌نظامیان روهینجایی شد

یکی از سخنگویان دولت میانمار اعلام کرد: رهبر دولت این کشور در نشستی کم‌سابقه با فرمانده ارتش میانمار درباره حملات شورشیان به پلیس مذاکره کرده و دولت میانمار از نیروهای مسلح خواست تا شورشیان را به شدت سرکوب کنند.

رهبر میانمار خواستار سرکوب شدید شبه‌نظامیان روهینجایی شد
کد خبر: 258856
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش سازمان ملل، درگیری‌ها میان نیروهای دولت میانمار و شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آراکان» در استان راخین باعث آوارگی هزاران تن از مردم از اوایل دسامبر سال 2018 میلادی شده است.

زاو هتای، سخنگوی دولت میانمار گفت: آنگ سان سوچی، رهبر دولت میانمار، وین مینت، رئیس‌جمهوری و دیگر اعضای کابینه این کشور با فرماندهان نظامی از جمله مین آنگ هلنگ، فرمانده ارتش میانمار، معاونش و فرمانده اطلاعات نظامی دیدار کرده و درباره امور خارجی و امنیت ملی به مذاکره پرداختند.

این سخنگو در کنفرانسی خبری در نایپیداو، پایتخت میانمار گفت: دفتر ریاست‌جمهوری این کشور به ارتش دستور داده است تا عملیاتی را برای سرکوب این تروریست‌ها آغاز کنند.

اگرچه آنگ سان سوچی بر اساس قانون اساسی نوشته شده توسط ارتش میانمار از ریاست‌جمهوری منع شده است اما وین مینت یک فرد وفادار به وی محسوب می‌شود. سوچی به عنوان رهبر دوفاکتو دولت مدنی میانمار تلقی می‌شود، در حالی که ارتش همچنان مسؤولیت امنیت را بر عهده دارد.

روز جمعه‌ گذشته همزمان با اینکه میانمار روز استقلال کشورش را جشن می‌گرفت، شورشیان ارتش آراکان در حملاتی به چهار پاسگاه پلیس جان 13 افسر پلیس را گرفته و 9 تن دیگر را زخمی کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: به دنبال درگیری‌ها در ماه گذشته 4500 تن از مردم استان راخین پس از آواره شدن در مکان‌های عمومی پناه گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها