آغاز مذاکرات جان بولتون با مقامات ترکیه

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (سه‌شنبه) با مقامات آنکارا درباره طرح ناگهانی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه دیدار می‌کند.

آغاز مذاکرات جان بولتون با مقامات ترکیه
کد خبر: 258877
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که طرفین مشغول به تدارک برای این مذاکرات در شهر آنکارا هستند، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه تنها کشور برخوردار از قدرت و متعهد برای ایجاد ثبات در سوریه بعد از خارج شدن آمریکا است.

اردوغان عنوان کرد: ترامپ تصمیم درستی برای خارج شدن از سوریه گرفت و ترکیه راهبردی جامع برای از بین بردن عوامل افراط گری در این کشور جنگ‌زده دارد.

جان بولتون، مشاور امینت ملی آمریکا قرار است با مقامات ترکیه در مورد چگونگی اجرای خروج آمریکا دیدار کند.

به گفته ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان در این سفر، جوزف دانفورد، ستاد مشترک ارتش آمریکا و جیمز جفری، فرستاده ویژه‌ آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش نیز بولتون را همراهی می‌کنند.

هنگامی که ترامپ نخستین بار طرح خارج شدن دو هزار سرباز آمریکایی از سوریه را در نوزدهم دسامبر اعلام کرد، آنکارا تنها کشور عضو ناتو بود که از این تصمیم استقبال کرد. با این حال بعد از این که جان بولتون روز یکشنبه‌ به یکسری شرط‌ها نظیر تضمین‌های امنیتی برای کردها پیش از خارج شدن نیروهای آمریکایی اشاره کرد تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه افزایش یافت.

اردوغان در ‌عین ‌حال به ترامپ تعهد داده که ترکیه باقی‌‌مانده‌های داعش در سوریه را از بین خواهد برد. بعد از این که بولتون روز دوشنبه به آنکارا وارد شد، ترامپ گفت: مبارزه با گروه تروریستی داعش به اتمام نرسیده است و خروج آمریکا از سوریه به شیوه محتاطانه انجام خواهد شد.

ترامپ توییت کرد: ما با سرعتی مناسب این خروج را انجام می‌دهیم و همزمان با داعش مبارزه خواهیم کرد و همه تدابیر لازم و محتاطانه را اتخاذ می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها