کد خبر: 258903
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

وزیر ارشاد در مجلس مطرح کرد؛

شفافیت در نظام وقف را به طور جدی دنبال می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که وقف پایگاه تمدن اسلامی برای حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی است، گفت‌: مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شفافیت در وقف است و بر همین اساس به صورت جدی شفافیت در نظام اسنادی اوقاف، قراردادها، پرداخت‌ها و نظام نیت دنبال می شود.

شفافیت در نظام وقف را به طور جدی دنبال می‌کنیم
کد خبر: 258903
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس صالحی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال 17 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم شفافیت در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت‌: وقف پشتوانه تاریخ تمدن اسلامی و تاریخ دینی و اجتماعی و فرهنگی ما بوده است، لذا توجه به نظام وقف از آن جهت اهمیت دارد که می‌توانیم مسیرمان را در گذشته، در حال و آینده تداوم دهیم.

وی با اشاره به این که شفافیت در نظام وقف به صورت جدی مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما برای شفافیت در نظام وقف مسیرهای جدی را دنبال می‌کنیم که اولین موضوع در راستای دولت الکترونیک است. بر این اساس دیگر مراجعات حضوری همچون گذشته کم شده است و یا حداقلی است و اقدامات به صورت کاغذی صورت نمی‌گیرد،‌ بلکه سامانه های فعالی به وجود آمده است که ارتباطی بین واقفان با سازمان اوقاف شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: ما در چندین حوزه شفافیت را دنبال کرده‌ایم که از جمله آن شفافیت در نظام اسنادی اوقاف است. همچنین در نظام قراردادهای وقف هم شفافیت سر لوحه کار است به طوری که همه قراردادهای وقف در نظام شفاف امکان دیده شدن دارد.

صالحی در ادامه یادآور شد: شفافیت در نظام پرداخت ها از طریق قراردادهای اخذ شده وجود دارد. همچنین در نظام اجرای نیت واقفین هم شفافیت دنبال می‌شود. این که تک تک موضوعات بر اساس نظام نیت طبقه بندی شده و پرداخت‌ها به صورت شفاف است.

وی در جمع بندی، گفت‌: در کنار نظام شفافیت در اسناد و قراردادها، پرداخت های ملی و اجرای نیت واقفین، نظام حسابرسی پیوسته و آشکار حاکم است. یعنی به طور پیوسته ترازهای مالی توسط مراجع اصلی رصد می‌شود و بعد در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد. این مسیری است که ما دنبال می‌کنیم. کما این که با آمدن آقای خاموشی به سازمان اوقاف هم به ایشان تاکید شده که همین مسیر را دنبال کنند که ایشان هم به طور جدی در این‌ راستا حرکت می‌کنند. ان‌شاء‌الله در ادامه‌ راه گزارشات شفاف و جدی را به مردم خواهیم داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها