اعلام فینالیست‌های مسابقه طراحی نوآورانه ویلچر + تصاویر

شرکت تویوتا که مسابقه‌ای 4 میلیون دلاری برای تحول در طراحی ویلچرها راه‌اندازی کرده است، طرح‌های برگزیده‌ای را که به مرحله پایانی راه یافتند، اعلام کرد.

اعلام فینالیست‌های مسابقه طراحی نوآورانه ویلچر + تصاویر
کد خبر: 258908
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فراخوان تویوتا برای مدرن‌سازی صندلی‌های چرخ‌دار به نتیجه رسیده است و این خودروساز بعد از سه سال رقابت، طرح‌های پنج فینالیست را برای چالش 4 میلیون دلاری منتشر کرده است.

همه این طرح‌ها وعده داده‌اند تا در مورد نحوه حرکت و انتقال افراد دارای محدودیت حرکتی نواندیشی کنند و حتی در برخی موارد طرح‌هایی معرفی شده است که از صندلی چرخ‌دار استفاده نمی‌شود.

1

پروژه‌ای که در عکس بالا می‌بینید موسوم به «کولو»(Qolo) است که ترکیبی از یک پوشیدنی ایستاده و صندلی چرخدار است که می‌تواند در هر دو حالت نشسته و ایستاده مورد استفاده قرار گیرد. افراد دارای محدودیت حرکتی می‌توانند با استفاده از این وسیله، بدون از دست دادن مزایای استفاده از یک ویلچر،‌ در هنگام صحبت با افراد بایستند.

1

دیگر طرح‌ها هم هوشمندانه هستند. به عنوان مثال «موبی»(Moby) طرحی است که توسط شرکت ایتالیایی «ایتال‌دیزاین»(Italdesign) معرفی شده است و به کاربران صندلی چرخ‌دار امکان دسترسی دستگاه‌های الکتریکی برای کمک به آنها در حرکت در شهر را می‌دهد. این وسیله سیستمی مشابه با دوچرخه‌های کرایه‌ای در سطح شهر دارد.

4

صندلی چرخ‌دار هوشمند ققنوس (Phoenix Ai Ultralight Wheelchair) نیز یکی دیگر از طرح‌های راه یافته به مرحله پایانی است که می‌تواند خود را برای کاهش ارتعاش متعادل کند و خود را طوری تنظیم کند تا با حرکت کاربر هماهنگ باشد.

4

«کوئیکس»(Quix) هم یک پوشیدنی ایستاده است که از تکنولوژی خودروهای خودران الهام می‌گیرد.

در حالی که طرح «Evowalk» دستگاهی است که عضلات را به منظور بهبود حرکت افرادی که در راه رفتن دچار مشکل هستند، تحریک می‌کند.

هر یک از این فینالیست‌ها مبلغ 500 هزار دلار برای کمک به توسعه محصولات خود دریافت می‌کنند و ما باید تا سال 2020 صبر کنیم تا طرح برنده که جایزه یک میلیون دلاری را تصاحب خواهد کرد، اعلام شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این پروژه‌ها منتج به تولید تجاری شوند، اما همه آنها نشان می‌دهند که این حوزه چقدر جای رشد دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها