کد خبر: 259029
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از نشست هم‌اندیشی حناچی با شهرداران سابق تهران

چالش‌های ترافیک و محیط‌زیست پیگیری شد

ترافیک و پیامدهای زیست‌محیطی تهران اصلی‌ترین سرفصل‌های نشست امروز حناچی با شهرداران سابق پایتخت بود.

چالش‌های ترافیک و محیط‌زیست پیگیری شد
کد خبر: 259029
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهردار تهران برای بررسی چالش‌های پایتخت امروز همه شهرداران بعد از انقلاب تهران را به دفترش دعوت کرده بود که البته هشت نفر از آن‌ها در این جلسه حاضر شدند.

محمد توسلی، سیدکمال الدین نیک روش، غلامحسین دلجو، محمدنبی حبیبی، سیدمرتضی طباطبائی، مرتضی الویری، محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی با قبول این دعوت امروز در جلسه‌ای حدودا 2 ساعته به گفت‌و‌گو درباره مدیریت پایتخت و چالش‌های آن پرداختند.

همچنین محمد‌کاظم سیفیان، محمد‌باقر قالیباف، غلامحسین کرباسچی و محمود احمدی‌نژاد غایبان این جلسه بودند.

غیبتی که البته دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید به خاطر تاخیر در دعوت رخ داده است: دیر به من اطلاع دادند. دو روز گذشته به من گفتند و چون من امروز کار داشتم، نتوانستم بروم. حناچی با من تماس گرفت و من گفتم گرفتارم و جلسه دارم، به همین علت نمی‌توانم حضور داشته باشم. باید از قبل با من هماهنگ می‌کردند. تصور می‌کنم این جلسه بیشتر حالت دید و بازدید و تشریفاتی داشت و دستور خاصی نداشته است.

محمد توسلی نخستین شهردار تهران بعد از انقلاب به اعتمادآنلاین از هدف این جلسه می گوید: «این جلسه هم‌اندیشی بین شهردار فعلی تهران و شهرداران قدیمی درباره چالش‌های پایتخت بود. طبق گفته حناچی در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات مردم تهران طبق نظر‌سنجی‌های انجام‌شده، ترافیک و پیامدهای زیست‌محیطی ناشی از آن است. موضوعی که باید با مدیریت و زیرساخت مناسب حل شود.»

توسلی معتقد است این هدف از اسفند 57 در شهرداری تهران استارت خورده است: «چه وقتی که خودم از اسفند 57 به عنوان شهردار حضور داشتم و چه حالا که به عنوان کارشناس دیگر موضوعات حوزه شهری هستم، همیشه به اصلاح ساختار مدیریتی اشاره کرده‌ام. مردم شهر تهران در جایگاه درست خودشان قرار ندارند و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد تعامل دوجانبه بین مردم و سیستم مدیریتی به وجود نمی‌آید. تا وقتی مردم در ساختار شهری سهیم نشوند، بهترین مدیران هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها