بهای یورو در پی کاهش رشد اقتصادی کاهش یافت

قیمت یورو امروز- سه‌شنبه- در بحبوبه نگرانی‌های روزافزون نسبت به کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو کاهش و قیمت دلار به‌رغم پیش‌بینی‌ها در مورد پیشگیری بانک مرکزی از روند تصاعدی نرخ سود، افزایش یافت.

بهای یورو در پی کاهش رشد اقتصادی کاهش یافت
کد خبر: 259046
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| کاهش غیر منتظره تولید صنعتی آلمان برای سومین ماه متوالی سهم بسزایی در تضعیف بهای یورو داشته است.

به گزارش رویترز، با وجود اینکه یورو کاهش اندکی را تجربه کرده است، این خود نشان‌دهنده نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی و هشدار بانک مرکزی در تلاش برای پایان دادن به وابستگی منطقه به برنامه‌های تحریک‌آمیز است.

صادرکنندگان آلمانی از کاهش تقاضای جهانی و اختلافات تجاری ناشی از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا رنج می‌برند.

نرخ یورو با سه درصد کاهش، به 1دلار و 12 سنت رسید. ارزش این واحد یکسان پول اروپا از نیمه ماه نوامبر بین یک دلار و 12 سنت تا یک دلار و 15 سنت در نوسان بوده است.

تضعیف یورو موجب تقویت دلار شد که با افزایش سه درصدی آن مقابل برخی ارزها به شاخص 95.959 رسید.

شاخص دلار از نیمه دسامبر گذشته حدود دو درصد کاهش را تجربه کرده است تا به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته در نقطه 95.638 نزدیک شود.

پوند انگلیس با نرخ یک دلار و 27 سنت معامله شد و پیش بینی‌ها از ادامه نوسانات این ارز انگلیسی در هفته‌های آینده همزمان با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا حکایت می‌کنند.

دلار استرالیا نیز شاهد کاهش چهار درصدی بود. به‌رغم تضعیف ارز استرالیا طی امروز- سه‌شنبه- معامله‌کنندگان در حال حاضر نسبت به وضعیت آن خوش‌بین هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها