کد خبر: 259060
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

رییس‌جمهور به برخی اعضای دولت که دنبال مسائل شخصی و گروهی هستند، تذکر دهد/ بهانه‌‌ای مانند بودجه برای کنار کشیدن کافی نیست/ بعید می‌دانم وزیر دیگری استعفا دهد

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ضرورت دارد آقای رییس‌جمهور و بعضی دیگر از مقامات دولت به کسانی که در راستای مصالح عمومی کار نمی‌کنند و به دنبال بعضی از مسائل شخصی و گروهی هستند تذکر دهند تا این گلایه‌مندی‌ها کمتر شود.

رییس‌جمهور به برخی اعضای دولت که دنبال مسائل شخصی و گروهی هستند، تذکر دهد/ بهانه‌‌ای مانند بودجه برای کنار کشیدن کافی نیست/ بعید می‌دانم وزیر دیگری استعفا دهد
کد خبر: 259060
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » با بیان اینکه در این شرایط فعلی استعفا فاقد موضوعیت است، بیان کرد: وقتی دولت گرفتار انواع مشکلات و فشارهاست کسانی که به دولت دست همکاری داده‌اند باید تا آخر بایستند؛ مگر اینکه کسی به دلیل ناکارآمدی و ناتوانی بخواهد کنار برود یا کنار زده شود.

او در ادامه افزود: اما بالاخره این بهانه‌هایی که مشکلات هست، بودجه من کم است و ... این‌ها بهانه‌های کافی برای کنار کشیدن نیست.

این فعال سیاسی با تاکید بر این موضوع که در شرایط فعلی دولت بودجه کم دارد، فشارها زیاد و هزینه‌ها خیلی بالاست، عنوان کرد: باید با تعامل، دوستی و همدلی کار را پیش ببرند. اگر جایی هم نتوانسته به منویات و اهدافی که دارد برسد، باید تحمل شود.

او افزود: بنابراین من معتقدم در شرایط فعلی استعفا به این معنی که کسی بخواهد خود را از مشکلات کنار بکشد و یا به برخی موضوعات اعتراض کند، فاقد موضوعیت است.

مبلغ با تاکید بر این موضوع که استعفا و کنارکشیدن عمدتا خیری برای جامعه ندارد، بیان کرد: ممکن است برای خود آن فرد خیر داشته باشد که در آن صورت مسئله شخصی می‌شود اما برای جامعه ولو به اسم جامعه باشد خیری در آن نیست. همه باید بایستند، کمک و فعالیت کنند تا از بار سنگینی که بر دوش دولت است و مشکلات گسترده‌‌ای را که مردم با آن روبرو هستند، در حد توان کم کنند.

او در پاسخ به این سوال که پیامی مبنی بر استعفاهای بیشتر را از رفتارها در دولت دریافت می‌کند، افزود: هیچ‌چیز غیرممکن نیست اما من بعید می‌دانم، چون بالاخره وزرا هم این را درک می‌کنند که در چه شرایطی قرار دارند و همه باید با همه وجود تلاش کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در ادامه با بیان اینکه در دولت مشکلات داخلی و قطب‌‌بندی‌هایی هست و برخی عناصر دولت آن‌طور که باید و شاید درست عمل نمی‌کنند، ادامه داد: برخی از این افراد در راستای منافع و مسائل امت کار نمی‌کنند و درکی از جایگاه خود ندارند؛ افراد انجام دهنده آن هم مشخص هستند. اما به هر حال با همه اینها به‌ خصوص وزرایی که بیشتر برای جامعه دلسوزی می‌کنند باید مشکلات را تحمل و از طریق تعامل و پیگیری‌های لازم سعی کنند، مشکلات را کم‌تر کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره گمانه‌زنی‌‌ها نسبت به ادامه استعفاها در دولت با بیان اینکه ممکن است برخی اختلافات داخلی که در همه دولت‌ها هم هست وجود داشته باشد، تاکید کرد: به هر حال هر وزارتخانه‌ای دلش می‌خواهد منابع بیشتری را در راستای خدمت‌رسانی برای مردم، به خود اختصاص دهد. اما زمانی که منابع محدود باشد طبعا هیچ وزارتخانه‌ای راضی نمی‌شود و این طبیعت کار است، اما هیچ یک از این‌ها دلیل نمی‌شود که کسی بخواهد کنار بکشد، به‌ویژه در شرایطی که همه جامعه منتظر است تا آرامش را به بازار و سایر عرصه‌ها بازگردانند.

مبلغ با اشاره به کم‌کاری برخی در دولت تاکید کرد: البته متقابلا ضرورت دارد آقای رییس‌جمهور و بعضی دیگر از مقامات دولت؛ به کسانی که در راستای مصالح عمومی کار نمی‌کنند و به دنبال بعضی از مسائل شخصی و گروهی هستند تذکر دهند تا این گلایه‌مندی‌ها کمتر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها