حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اسماعیل بخشی شکنجه نشده است/ بخشی هنگام دستگیری، با ماموران درگیری شده بود/ او به همکاری با حزب کمونیست کارگری اعتراف کرده است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون درباره بررسی ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه شدن در دوران بازداشت خود گفت: وزارتخانه و اداره کل اطلاعات استان خوزستان رسما اعلام کردند که شکنجه‌ای انجام نشده است.

حجم ویدیو: 6.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 259088
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جلسه امروز کمیسیون متبوعش با وزیر و مسئولان وزارت اطلاعات بیان کرد: هیات رییسه و برخی از نمایندگان خواسته بودند تا موضوع در کمیسیون امینت ملی گذاشته باشد و بلافاصله با تغییر دستور؛ این موضوع در دستوکار قرار گرفت. هم شخص وزیر، هم معاون و هم رییس اطلاعات استان خوزستان در جلسه حضور پیدا کردند، فیلم‌هایی منتشر شد.

او افزود: در مسیر بازداشت و انتقال درگیری‌هایی به وجود آمده اما چیزی به عنوان شکنجه صورت نگرفته است.

فلاحت‌پیشه توضیح داد: در آن زمان پنج نفر منتقل شده‌اند که از این میان فقط شخص ایشان درگیر شده است، اما تحت‌ عنوان شکنجه کاری صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: براساس و مدارک و فیلمی که منتشر شد، این نظری بود که ما به آن رسیدیم درخواست کنندگان بررسی این موضوع هم حضور داشتند می‌توانید نظر دیگران را هم جویا شوید.

او با اشاره به وابستگی حزبی بخشی گفت: فیلم از موضوعاتی که در صحنه آشوب‌ها شکل گرفته، بود تا اعترافاتی که ایشان مطرح کرده بود. در فیلم اعترافات ایشان انکار نمی‌کندو اعلام می‌کند عضو حزب کمونیست کارگری است، البته صدا آنچنان مفهوم نبود.

فلاحت‌پیشه افزود: این حزب در یک کشور اروپایی فعال است و سیاست آن هم سیاست گسترش اعتراضات است.

رییس کمیسیون امینت ملی مجلس درباره ابعاد این موضوع عنوان کرد: این مسائل جنبه‌های ناروشنی دارد، مثلا بیست روز بعد از بازداشت موضوع مطرح می‌شود. به هر حال جوسازی رسانه‌های خارجی در این باره وجود دارد. اما همان‌طور که گفتم اینجا رسما اداره کل و وزارتخانه اعلام کردند که هیچ نوع شکنجه‌ای انجام نشده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها