گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از آمار بالای مرگ و میر جاده‌ای در ایران؛

وقتی مردم جان‌شان را کف جاده‌ها جا می‌گذارند

امسال بیش از 12 هزار نفر در 8 ماه نخست سال در جاده‌ها و بر اثر تصادفات جانشان را از دست دادند.

حجم ویدیو: 10.91M | مدت زمان ویدیو: 00:04:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 259143
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ 12 هزار و 261 مرگ در 8 ماه. نه به خاطر جنگ، نه به خاطر سیل، نه به خاطر زلزله و نه به خاطر هیچ بلای طبیعی دیگری. این آمار مرگ مردمانی است که جانشان را در جاده‌ها و پشت فرمان خودروهایشان از دست می‌دهند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه سال 97 بیش از 12 هزار نفر به خاطر تصادف‌های جاده‌ای جانشان را از دست داده‌اند. بخش اعظم این تصادف‌های منجر به مرگ در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده و استان فارس هم با 992 کشته بالاترین آمار را در بین استان‌های کشور دارد.

سردار محمدحسین رحیمی، رییس پلیس راه ناجا با وجود اعتقاد به تمام کم و کاستی‌های جاده‌ها، خودروها و نواقص ایمنی در نهایت خانواده‌ها را مسئول آموزش حقوق شهروندی و فرهنگ ترافیک می‌داند.

از آنجایی که یک طرف این ماجرا که از قضا بخش تاثیرگذاری هم محسوب می‌شود خود مردم هستند، نباید ویژگی‌های فردی و میل به قانون‌گریزی را در جامعه نادیده گرفت، اتفاقی که به خاطر بی‌اعتمادی مردم به فضای فرهنگ‌سازی حکومت به‌ وجود می‌آید. رضا شیرالی روان‌پزشک و روان‌درمانگر هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به همین موضوع اشاره‌ می‌کند.

اگرچه در سال‌های اخیر آمار مرگ‌و‌میر جاده‌ای در کشور کاهش پیدا کرده اما ایران کماکان بعد از نامیبیا و تایلند سومین کشوری است که بیشترین آمار تصادف‌های جاده‌ای در جهان را داراست، بحرانی که در ایران بیش از بلایای طبیعی و برخی جنگ‌ها در دیگر کشورها تلفات می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها