کد خبر: 259242
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

مهسا صابری، لژیونر والیبال زنان ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تجربه یک نیم‌فصل ترکیه از کل لیگ‌های ایران بیشتر بود

لژیونر والیبال زنان ایران که امسال در تیم «باریکه سیر» ترکیه بازی می‌کند درباره تفاوت لیگ والیبال زنان ایران و خارج از کشور می‌گوید: آنقدر فرقش زیاد است که می‌توانم بگویم تجربه‌هایی که در این نیم‌فصل در ترکیه کسب کردم از کل لیگ‌های ایران بیشتر بوده است.

تجربه یک نیم‌فصل ترکیه از کل لیگ‌های ایران بیشتر بود
کد خبر: 259242
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر والیبال زنان ایران امسال در حالی آغاز شد که 3 بازیکن ملی‌پوش زنان ایران لژیونر شدند. مائده برهانی، مهسا صابری و منا آشفته این سه بازیکن بودند.

صابری دریافت‌کننده تیم ملی ایران که در این سال‌ها اعتراضات زیادی به لیگ ایران داشت، بالاخره تصمیمش را گرفت و راهی ترکیه شد. باریکه سیر، تیم لیگ دسته یک ترکیه، مقصد صابری بود. مقصدی که حالا مهسا صابری از حضور در آن راضی است و به «اعتمادآنلاین» از تجربه حضورش در لیگ دسته یک ترکیه می‌گوید. تجربه‌ای که از نظر او در همین نیم‌فصل، به اندازه تمام بازی‌های لیگ ایران بوده‌ است.

مصاحبه «اعتمادآنلاین» با لژیونر والیبال زنان ایران را در ادامه می‌خوانید:

*نیم‌فصل برای شما با تعطیلات آغاز شد؟

نیم‌فصل که گذشت تمرینات با جدیت بیشتری آغاز شد. البته که تعطیلاتمان هم در نیم‌فصل تنها 4 روز بود و سایر اوقات تمرین می‌کردیم. حالا نیم‌فصل آغاز شده اما در هفته اول تیم ما استراحت داشت. به همین دلیل یک رتبه پایین‌تر آمدیم و هشتم شدیم که خب اهمیتی ندارد چون شکل رقابت تیم‌ها اینجا خیلی متفاوت است.

*چرا؟

چون تیم‌ها اینجا خیلی به هم نزدیک هستند. رقابت‌ها به شدت پایاپای است و به همین دلیل شاید رتبه‌ها جابجا شود اما امتیازات تفاوت بسیاری زیادی با هم ندارند. همین مساله هم حساسیت مسابقات را هر هفته بیشتر از قبل می‌کند.

مهسا صابری

*وضعیت تیم‌تان برای نیم‌فصل دوم تغییری هم کرده است؟

شرایط تیم در حال حاضر بهتر است. بعد از اینکه یک بازیکن سوپرلیگی باکیفیت در اواسط نیم‌فصل دوم به تیم اضافه شد، قدرت و انگیزه‌ها را بالا برد. اما به خاطر اینکه او و چند بازیکن دیگر چند پست داشتند، مربی تیم برای انتخاب بازیکن‌ها در پست‌های نهایی کمی به زمان نیاز داشت. همین مساله هم باعث شد مدتی هماهنگ نباشیم، اما حالا وضعیت عوض شده، بازیکنان به دست هم آشناتر شدند و از طرفی مربی هم دیگر می‌داند چه تصمیماتی بگیرد. در واقع ثبات خوبی در تیم به وجود آمده است.

*نیم‌فصل اول هم چند تا نتیجه خیلی عجیب به دست آوردید...

دقیقا همینطور است. تیم ما در نیم‌فصل اول مقابل تیم دوم جدول به پیروزی رسید و از تیم صدر جدول هم 2 گیم گرفت. برای همین هم می‌گویم سطح تیم‌ها خیلی به هم نزدیک است. در لیگ ایران راحت بود که بگوییم در بازی این هفته پیروز هستیم، اما اینجا نتیجه هیچ بازی قابل پیش‌بینی نیست.

*در این مدت چه بازخوردی از تیم و مربیانت گرفتی؟

چند بار گفتند با وجود داشتن بازیکن سوپرلیگی که داریم اما تو ستاره ما هستی، چون در تمام بازی‌ها تاثیر گذار بودم. در 70 درصد بازی‌ها تاثیرگذارترین بازیکن تیم بودم. فقط مشکل اینجاست که اینجا گزارش بازی چند روز بعد از مسابقه در جلسه آنالیز داده می‌شود. نقش اصلی در تمام بردها را داشتم.

*بارها درباره تفاوت لیگ ایران با کشورهای دیگر خوانده و شنیده‌ایم اما می‌خواهم بدانم شما که سال‌ها در لیگ ایران بازی کردی، حالا چه حسی از بازی کردن در لیگی خارجی داری؟

فرقش آنقدر زیاد است که می‌توانم بگویم تجربه‌هایی که تا به حال در اینجا کسب کردم از کل لیگ‌های ایران بیشتر بوده است. درد همیشه بازیکنان والیبال این بوده که فرصت زیادی برای بازی کردن ندارند. نهایتا هر فصل 6 تیم در لیگ حاضر می‌شوند که تقریبا از ابتدا می‌توان فینالیست‌هایش را پیش‌بینی کرد. بازی‌ها عموما رقابت نزدیکی ندارد و لیگ پویا نیست.

کل بازی‌ها در یک دوره لیگ ایران به زور به 12 دیدار می‌رسد که از آن 12 بازی نهایتا سه مسابقه‌اش حساس و دیدنی است. اما در لیگ ترکیه ما در یک نیم‌فصل فقط 13 بازی می‌کنیم که این عدد در کل لیگ به 26 می‌رسد، آن هم مسابقاتی که هر کدامش را امکان دارد سه بر صفر ببری یا ببازی و یا به ست پنجم بکشد. مسابقاتی که با کمی غفلت از دست می‌رود و خیلی حساس است. در واقع حسی را که من نهایتا در بازی فینال لیگ ایران به دست می‌آوردم اینجا در هر هفته و سر هر بازی تجربه می‌کنم.

*هدف تیم شما از ابتدا قرارگرفتن در پلی‌آف بود. به نظرت تا چه اندازه امکان رسیدن به آن را دارید؟

سه ماه تا پلی‌آف مانده است. واقعا نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد. باید صبر کنیم تا مسابقات پیش رود. همه امید و تلاش ما بر همین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها