در معاملات امروز بازارها؛

سهام آسیایی به بالاترین میزان 3.5 هفته‌ای خود رسید

روز چهارشنبه با رشد خوش‌بینی به این که چین و آمریکا خواهند توانست به توافقی تجاری دست پیدا کنند که از رویارویی تمام‌عیار آنها جلوگیری کند، سهام آسیایی به بالاترین میزان 3.5 هفته‌ای خود رسید.

سهام آسیایی به بالاترین میزان 3.5 هفته‌ای خود رسید
کد خبر: 259247
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با رشد خوش‌بینی به این که چین و آمریکا خواهند توانست به توافقی تجاری دست پیدا کنند که از رویارویی تمام‌عیار آنها جلوگیری کند، سهام آسیایی به بالاترین میزان 3.5 هفته‌ای خود رسید.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، 1.5 درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود از 14 دسامبر تا کنون رسید.

نیکی ژاپن 1.3 درصد بالا آمد، درحالی‌که کامپوزیت شانگهای چین و شاخص شرکت‌های برتر این کشور، سی‌اس‌آی 300، به ترتیب 1.5 و 1.8 درصد جهش کردند.

شاخص‌های وال‌استریت هم در معاملات دیشب حدود 1 درصد رشد کردند و رشد خود نسبت به پایین‌ترین میزان 20 ماهه، که در نزدیکی کریسمس به آن رسیده بودند، را به بیش از 9 درصد رساندند.

چین و آمریکا توافق کردند که مذاکرات تجاری خود را در روز چهارشنبه، که قبلا برنامه‌ریزی نشده بود، ادامه دهند. در این میان نشانه‌هایی از پیشرفت در مواردی مانند خرید محصولات کشاورزی و انرژی آمریکا و افزایش دسترسی به بازار چین، گزارش شد.

رییس‌جمهور ترامپ دیشب در توییتر خود نوشت: مذاکرات با چین بسیار خوب پیش ‌می‌رود.

بلومبرگ با اشاره به گفته‌های منابع آگاه از سیاست‌های کاخ سفید، گزارش داد: ترامپ به شکلی روز افزون مشتاق انعقاد قراردادی تجاری با چین است تا بازارهای مالی آمریکا را که به واسطه نگرانی از جنگ تجاری سقوط کرده‌اند، تقویت کند.

در بازار ارز، دلار تغییر کمی در برابر ارزهای مهم جهان داشت و نرخ برابری آن با ین ژاپن و یورو، به ترتیب، 108.89 و 1.1452 شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها