دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی مساجد اعلام کرد:

اجرای سرود 40 هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی مساجد

حجت‌الاسلام ارزانی دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرود 40 هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در 400 نقطه از کشور در روز جمعه 12 بهمن ماه جاری اجرا می‌شود.

اجرای سرود 40 هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی مساجد
کد خبر: 259279
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرود 40 هزار نفری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در 400 نقطه از کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات این کار از چندماه گذشته تا کنون برنامه‌ریزی شده، تصریح کرد: پنج کمیته فنی و هنری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و شبکه‌سازی، پشتیبانی و کمیته اجرایی و هماهنگی امور استان‌ها در ستادعالی شکل گرفته که کار برنامه‌ریزی این رویداد عظیم را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل گروه‌های سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بیش از یک هزار گروه سرود در سامانه (جشنواره‌های جوانان مساجد) ثبت‌نام شده‌اند و در بانک اطلاعات کانون‌ها ساماندهی شده و هویت دارند.

وی ادامه داد: قرار است این گروه 40 هزار نفری بچه‌های مسجدی در روز 12 بهمن سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به میهن، در 400 نقطه از کشور شامل تمامی مراکز استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، برخی شهرستان‌های منتخب و روستاهای ویژه به اجرای برنامه بپردازند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز داشت: در این روز سرود «خمینی ای امام» با همان ملودی و تغییری در سبک شعر، مناسب با روحیات جوانان امروز و پیشرفت‌های کشور و لبیک به منویات رهبری اجرا می شود.

وی افزود: سرود دومی که این گروه‌ها اجرا می‌کنند، سرودی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است که شعر و ملودی آن ساخته شده است. امسال روز 12 بهمن مصادف روز جمعه هست، لذا با توجه این موضوع و هم‌افزایی و هماهنگی که با شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان‌ها صورت گرفته هریک از این گروه‌ها در مکان‌های شاخص هر استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام ارزانی اظهار داشت: در استان های هرمزگان، آذربایجان‌شرقی، یزد، اصفهان، فارس، تهران و خراسان رضوی که ظرفیت و توانمندی گروه‌های سرود به طور ویژه و خاص هست، اجرای ویژه داریم، مثلاً گروه‌های هرمزگان در «ناو جماران»، یزد در میدان «امیر چخماق»، خراسان رضوی در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع)، در اصفهان میدان امام (ره) سرودهای انقلابی را زمزمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرودهای حماسی در اوج‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند، گفت: این طرح به دنبال احیای روحیه انقلابی، نشاط ملی، امید به جامعه و به‌ خصوص بر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و جریان‌سازی آن‌ها در جامعه شکل گرفته است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی پرداختن به اشعار و سرودهای حماسی فراوان شده و اگر شعر مقاومت و دفاع مقدس در کشور ما اوج گرفته منشاء آن اشعار عاشورایی است.

وی با اشاره به اینکه سرودهای انقلابی امروز باید با آرمان‌ها و دغدغه‌های محتوایی نظام همخوانی داشته باشد، گفت: اشعار و سرودهای انقلابی ما جلوه‌ای از مضامین بلند عاشورا است. لذا باید جوانان و نوجوان ما این مفاهیم را درک کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها