آمادگی کردهای سوریه برای مقابله با حمله ترکیه

کردهای سوریه تأکید کردند که آماده مقابله با حمله احتمالی ترکیه به شمال شرق سوریه هستند.

آمادگی کردهای سوریه برای مقابله با حمله ترکیه
کد خبر: 259281
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهوز حسن، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما آماده مقابله با حمله ترکیه به شمال شرق سوریه هستیم. اظهارات اخیر مسئولان ترکیه‌ای نشان می‌دهد که آن‌ها به این منطقه حمله خواهند کرد.

اظهارات حسن پس از آن مطرح شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را نپذیرفت. بولتون درصدد بود تضمین‌هایی را از ترکیه جهت عدم حمله به کردها بگیرد.

اردوغان تأکید کرده که ترکیه تمامی مقدمات لازم را برای حمله انجام داده است و این حمله انجام خواهد شد.

حسن ابراز امیدواری کرد که نتایج سفر بولتون به ترکیه طی روزهای آتی روشن شود. وی گفت: کردها با روسیه و دمشق در تماس هستند و تلاش می‌کنند به توافقی با دولت سوریه همانند توافق منبج برسند.

وی گفت: هنوز حمله‌ای صورت نگرفته است، اما اگر این حمله رخ دهد، ما آماده‌ایم با آن مقابله کنیم؛ در عین حال نیز از تلاش سیاسی و دیپلماتیک با تمامی طرف‌ها دست نخواهیم کشید.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه را بخشی از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند. پ‌ک‌ک از نظر ترکیه یک گروه تروریستی است و این کشور برای از بین بردن آن تلاش زیادی می‌کند.

اخیراً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور از سوریه خارج خواهند شد. این یعنی کردها مقابل حمله احتمالی ترکیه هیچ پشتیبانی ندارند، برای همین به دنبال توافق با دمشق هستند تا مناطق شمال شرق این کشور در معرض حمله ترکیه قرار نگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها