کد خبر: 259308
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۵۳:۰۰
| |

استاندار تهران پاسخ می‌دهد:

به چه کسی متکدی گفته می‌شود؟

استاندار تهران گفت: هر یک از دستگاه‌های ذیربط در موضوع آسیب‌های اجتماعی موظف هستند که وظایف خود را انجام دهند و لذا هیچ کوتاهی در این زمینه با توجه به جلسات برگزار شده قابل پذیرش نیست.

به چه کسی متکدی گفته می‌شود؟
کد خبر: 259308
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۱:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ انوشیروان محسنی بندپی در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران گفت: متکدی به کسی گفته می‌شود که با روش‌های مختلف و بدون ارائه کالا از افرادی که وظیفه تأمین معاش او را ندارند درخواست کمک می‌کند. همچنین ما دو موضوع کودک کار و کودک خیابان را داریم که در تعریف هر یک آمده است کودک خیابان به فردی اطلاق می‌شود که کمتر از 18 سال سن دارد که در خیابان به سر می‌برد یا با خانواده خود ارتباط دارد و در حقیقت سرپناه دارد و یا رابطه وی با خانواده قطع شده و سرپناهی ندارد.

وی افزود: افرادی هم که کمتر از 15 سال و یا بین 15 تا 18 سال سن دارند مشمول قانون کار نمی‌شوند؛ اما مشغول کار هستند و نقشی در تامین معاش خانواده خود به دلایل مختلفی چون شرایط بد اقتصادی خانواده دارند؛ کودک کار گفته می‌شود.

وی ادامه داد: همه به نقش مردم در حل معضلاتی همچون کودکان کار تاکید دارند. در حقیقت باید مسائل اجتماعی را با مشارکت مردم حل و فصل کرد و در این میان باید با شناسایی نهادهای اجتماعی و سمن‌هایی که در این حوزه به صورت قانونی فعال هستند نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.

بندپی تاکید کرد: اجتماعی کردن حل مسائل اجتماعی را باید در دستور کار خود قرار دهیم و در این میان نقش انجمن‌های خیریه و جمعیت‌های داوطلب بسیار پررنگ است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر نقش رسانه‌ها در حل این معضل اجتماعی تاکید کرد و افزود: نباید مسائل را به صورت سیاسی نگاه کنیم. موضوع آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است. هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم و دوازدهم و هیچ وزیری به اندازه وزیر کشور فعلی به موضوع مسائل آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نکرده است.

بندپی ادامه داد: شرح وظایف نهادها و سازمان‌ها احصا شده است و کاملا مشخص است. لذا باید هر یک از سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ همکاری انجام نشده، این در حالیست که هر یک از دستگاه‌های ذیربط در موضوع آسیب‌های اجتماعی موظف هستند که وظایف خود را انجام دهند. لذا هیچ کوتاهی در این زمینه با توجه به جلسات برگزار شده قابل پذیرش نیست.

استاندار تهران تاکید کرد: فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد باید با توجه به 22 نقطه‌ای که مشخص شده‌اند بررسی‌های لازم را انجام دهند و نسبت به جمع‌آوری و پذیرش افراد متکدی در این نقاط که نزدیک مراکز گردشگری و جاذبه‌های تاریخی است اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حوزه کودکان کار و خیابان نیز شهرداری به همراه سازمان بهزیستی و سمن‌های خوشنام فعال باید ظرف حداکثر تا 28 دی ماه فضاهای فیزیکی مورد نیاز را اعلام کند تا پس از مشخص شدن ظرفیت‌های موجود و تامین نیازها نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها