اشاره سازمان ملل به آوارگی بیش از 4500 نفر در ایالت راخین میانمار

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: 4500 نفر از روستاییان در ایالت راخین آواره شده‌اند.

اشاره سازمان ملل به آوارگی بیش از 4500 نفر در ایالت راخین میانمار
کد خبر: 259332
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: درگیری‌ها و حضور نیروهای امنیتی در روزهای اخیر بعد از حملات توسط یک گروه شورشی به ایستگاه‌های پلیس در منطقه بوثی دائوگ در چهارم ژانویه ادامه‌ دارد.

هیئتی از دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه در 29 و 31 دسامبر از روستاهای تائونگ مین کالار، کانسائوک در کیائوک تاو و دو روستای دیگر در شهر پوناگیون بازدید کردند که میزبان 1600 آواره هستند.

در اوایل ماه دسامبر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و «ارتش آراکان» که خواستار خودمختاری بیشتر در ایالت راخین است، افزایش یافته است.

در همین راستا کنوت اوستبی، نماینده سازمان ملل در امور میانمار نگرانی خود را نسبت به این درگیری‌ها اعلام کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او نسبت به وضعیت میانمار بسیار نگران است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که حافظ جان و مال شهروندان باشند و حقوق بشر را رعایت کنند.

همچنین سازمان ملل در بیانیه‌ای دیگر آورده است: نماینده این سازمان در امور میانمار از همه طرف‌ها خواسته است تا تلاش‌شان را برای یافتن یک راه صلح آمیز برای وضعیت میانمار و تضمین دسترسی گروه‌های انسان دوستانه به تمام مردم آسیب‌دیده در این خشونت‌ها انجام دهند.

شورشیان ارتش آراکان چندی قبل همزمان با جشن استقلال میانمار در حمله‌ای به چهار ایستگاه پلیس، 13 پلیس را کشته و 9 نفر را زخمی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها