کد خبر: 259413
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

نبی هزارجریبی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

پشت‌پرده سفر رئیس‌جمهوری به گلستان چه بود؟/ مردم شمال مخالف انتقال آب خزر هستند

نبی هزارجریبی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم استان گلستان و استانهای شمالی مخالف انتقال آب دریای خزر به استان سمنان هستند، پشت‌پرده سفر رئیس‌جمهور به گلستان را موضوع انتقال آب به استان سمنان و دلجویی از مردم در این زمینه دانست.

پشت‌پرده سفر رئیس‌جمهوری به گلستان چه بود؟/ مردم شمال مخالف انتقال آب خزر هستند
کد خبر: 259413
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نبی هزارجریبی، نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان کرد: دولت اخیرا مصوبه ای در این زمینه داشت.

وی با اشاره به این ضرب المثل « چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است»، گفت: در استان گلستان زمین های زیادی وجود دارد که به آب نیاز دارند. زمین های دشت گرگان و ترکمن سرا تا مراغه تپه از جمله آنهاست.

نماینده گرگان در مجلس با بیان اینکه دهها روستای استان با کم آبی مواجه هستند، افزود: این روستاها آب شرب ندارند و با تانکر به آنها آبرسانی می شود.

هزارجریبی تصریح کرد: نمایندگان سه استان شمالی اخیرا نامه ای به رئیس جمهور نوشته و اعتراض خود را در خصوص انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اعلام کردند.

وی از سفر رئیس جمهور به این استان در روزهای آینده خبر داد و افزود: انتظار مردم استان گلستان این است که رئیس جمهور در سفر خود به استان به مطالبات اصلی مردم از جمله حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار توجه داشته و ضمن لغو مصوبه انتقال آب، خبر خوش منتفی شدن انتقال آب دریای خزر را در این سفر اعلام کند تا نگرانی مردم رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، احداث سد شصت کلاته، راه اندازی پتروشیمی گلستان و طرحهای کشاورزی و آبیاری تحت فشار را از جمله مطالبات مردم استان دانست و گفت: تخصیص اعتبار برای پروژه زهکشی اراضی شمال استان، طرح پرورش میگو شش هزار هکتاری در سایت مشیگان و رسیدگی به خلیج گرگان که زنگ خشک شدن آن به صدا درآمد و آب خلیج پسروی کرده، از دیگر این مطالبات است.

هزارجریبی نداشتن صنایع تبدیلی در استان را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و افزود: استان گلستان از نظر تولید گندم، سویا، کلزا، پنبه و توتون رتبه اول تا سوم را درکشور دارد اما درخصوص صنایع تبدیلی توجهی نشده است.

منبع: الف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها