کد خبر: 259432
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۴۱:۰۰
| |

رئیس سابق سیا:

پوتین هدیه‌ بزرگی برای ناتو است

رئیس سابق سازمان سیا در سخنانی در کنفرانس ژئوپلیتیک و ژئواکونومی در دهلی نو از رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان هدیه‌ای برای سازمان پیمان آتلانتیک‌شمالی نام برد.

پوتین هدیه‌ بزرگی برای ناتو است
کد خبر: 259432
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا در جریان سخنرانی خود در کنفرانس سالیانه ژئوپلیتیک و ژئو اکونومی در دهلی نو گفت: پوتین پس از جنگ جهانی دوم هدیه بزرگی برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است.

وی در ادامه سخنرانی خود خاطرنشان کرد: ریاست‌جمهوری پوتین بر روسیه توانست چهره دیگری از این کشور نه تنها در عرصه بین‌المللی، بلکه بر برخی از مناسبات بین‌المللی نیز تاثیرگذار بوده است.

پترائوس با بیان اینکه آمریکا بیش از سایر کشورهای ناتو اقدامات قابل توجهی را برای این سازمان ارائه داده است، افزود: نباید از چالش میان آمریکا و روسیه غافل بود. این دو کشور از مهره‌های مهم در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شوند؛ در نتیجه باید از مناسبات بهتری با یکدیگر برخوردار باشند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چندی پیش اعلام کرد: آمریکا حضور نظامی خود را با سربازان و تجهیزات و جنگ‌افزارهای بیشتر در اروپا تقویت کرده و بودجه حضور نظامی خود در اروپا را چهل درصد افزایش داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها