نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری:

رفتار اتحادیه اروپا در قبال وزارت اطلاعات خنده‌دار است/ هرکسی می‌داند ادعای اروپا درست نیست

کارشناس مسایل حقوقی درباره تصمیم اخیر کشور هلند مبنی بر تحریم وزارت اطلاعات و دو فرد ایرانی، گفت: منافقین با وجود جنایاتی که در کشور مرتکب شده اند، آزادانه در برخی کشورهای اروپایی فعالیت می کنند.

رفتار اتحادیه اروپا در قبال وزارت اطلاعات خنده‌دار است/ هرکسی می‌داند ادعای اروپا درست نیست
کد خبر: 259490
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت احمدی با بیان اینکه منافقین با وجود جنایاتی که در کشور مرتکب شده اند، آزادانه در برخی کشورهای اروپایی فعالیت می کنند، گفت: تروری شبیه ترورهای منافقین که در تیر و شهریور ماه سال 60 انجام شد، هنوز در دنیا اتفاق نیفتاده است. این ترورها تاریخ کشور ما را تغییر داد. با شهادت شهید رجایی، شهید باهنر و شهید بهشتی عملا تاریخ ما تغییر کرد.


وی ادامه داد: شهید رجایی رئیس جمهوری کشور ما بود و می توانست 8 سال رئیس جمهوری باشد و عملا این ترور مملکت را به بن بست کشاند. پس از شهادت شهید رجایی، مدتی طول کشید تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. در اینکه این افراد تروریست هستند شبهه ای وجود ندارد. ولی تعریف تروریسم و گروه های تروریستی به سبک و سیاق کشورها برمی گردد. برخی از کشورهای غربی از سازمان مجاهدین حتی حمایت مالی می کنند، برای آنها همایش های آنچنانی برگزار می کنند.


احمدی گفت: من در سفرهایی که به اروپا و آمریکا داشتم خصوصا سفرم به سازمان ملل در نیویورک از فعالیت این گروه در آنجا متعجب شدم، پارک ملل در مقابل سازمان ملل را در اختیار آنها گذاشته بودند و حتی منافقین جلو سازمان ملل هم که تجمع ممنوع است مجوز گرفته و تجمع کرده بودند، در سطح شهر هم فعال بودند.


وی افزود: در آنچا دوگانگی برخورد و نگاه ها حس می شد. این گروه چند هزار آدم معمولی را کشته اند. در دهه 60 هر کسی صبح که از خانه بیرون می آمد امید نداشت که به خانه برگردد. اما غرب منافقین را علی رغم همه جنایاتی که در ایران انجام داده اند، تروریستی نمی داند، البته افرادی مثل کلاهی با اسم مستعار به اروپا رفتند. اکنون اعضای گروهک منافقین به پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه می روند. در پارلمان اروپا وزاری کشورهای مختلف می آیند و با آنها عکس می اندازند.


احمدی تصریح کرد: همین که اتحادیه اروپا تصمیم دارد وزارت اطلاعات ایران را با اتهام ترور تحریم کند، نقشه و طرحی است که توسط منافقین اجرا شده است. نحوه کار آنها آنقدر پیش پا افتاده و خنده دار است که هر کسی می فهمد که این ادعای درستی نیست، این نشان می دهد این گروهک هنوز مشغول نقشه کشیدن علیه ایران است. اگر کشور های جهان بپذیرند که این گروه تروریستی است از نظر حقوق بین الملل و مقرراتی که منشور ملل دارد، کشورها حق ندارند به آنها پناه بدهند.


احمدی در پاسخ به این سوال که این گروهک پیش از این در لیست گروه های تروریستی بود چرا در آن زمان هم در اروپا فعالیت می کرد، گفت: این گروهک یک زمانی در لیست گروه های تروریستی وجود داشت اما آنها را از لیست خارج کردند. اکنون در اروپا حساب بانکی دارند و فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها